Klipparen hittar numera inte in i laddaren. Den följer guiden fint men sen verkar den inte känna av basstationen.

För någon vecka sen blinkade den rött vilket jag vet är antennen i plattan, men när jag bröt strömmen så blev det grönt igen. Drar jag ur antennen i kretskortet blinkar det rött, men sen fast grönt när jag sätter tillbaka.

Enligt servicemenyn saknas F- och N-signal. Någon som kan säga om det ändå är fel på antennen eller om det är kretskortet som gett upp? Kan man kolla det på något sätt? Antar att kretskortet genererar båda signalerna som sedan skickas genom antennen typ.

Kolla status för antennslingorna i plattan. Det är nog det enda man kan göra i detta läget.
Är det avbrott så fixa det med en bit kabel. Myror kan attackera grejorna.

E etompau skrev:
Kolla status för antennslingorna i plattan. Det är nog det enda man kan göra i detta läget.
Är det avbrott så fixa det med en bit kabel. Myror kan attackera grejorna.
Ok, och hur gör man det? Har vänt på den och ser inga avbrott och det lyser som sagt fast grönt. Inga myror men städade ut 1cm tveskärtslik ur facket för kretskortet förra året så lutar åt det, var mer om det fanns något sätt att utesluta det ena eller det andra. Surt att köpa nytt kretskort när det visade sig att bara vara antennen

T twallsten skrev:
Ok, och hur gör man det? Har vänt på den och ser inga avbrott och det lyser som sagt fast grönt. Inga myror men städade ut 1cm tveskärtslik ur facket för kretskortet förra året så lutar åt det, var mer om det fanns något sätt att utesluta det ena eller det andra. Surt att köpa nytt kretskort när det visade sig att bara vara antennen
Okulärbesiktning och eller ohmmätning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.