Byggahus.se

Hoverboard tände eld på hus

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. ricebridge
    Husägare · Nivå 15
    Förbaskade förskingringsbolag som inte orkar hjälpa familjen att hitta ett nytt boende...:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

3. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    Evigt tjafs om CE-märkning, jag betvivlar inte att denna apparat var CE-märkt, så det hade föga hjälpt.

4. useless
    Självbyggare · Nivå 25
    Ja, det är ju en väsentlig skillnad på "Är CE-märkt" och "Är CE-märkt och uppfyller kraven".
    Asiaterna är inte dummare än att dom klistrar på ett CE-märke på alla prylar oavsett hur bra dom är - Annars får dom ju inte säljas i Europa.

• Laddar…
  5. Y
    Medlem Nivå 5
    Intressant att de verkar få ett så njuggt bemötande av försäkringsbolaget, de kanske börjar bli trötta på alla Kina-importerade hoverboards med undermålig elektronik.

Det finns ett stående skämt inom elektronikindustrin att "CE"-symbolen står för China Engineered...

CE-märkningen bygger ju på självkontroll och vem som helst med tillräckligt rymligt samvete kan smäcka dit en CE-symbol. Tacka vet jag den gamla Semko-märkningen, den kunde man lita på!

6. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Nä du, CE betyder China Export och inget annat!

7. MugAssMaz
    Självbyggare · Nivå 11
    Lipo-batterier som sitter i.
    En risk att dom kan börja brinna.

8. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    48 bränder och bara en anmodan att ägarna skall kontrollera att de har CE-märkning och svensk bruksanvisning???
    Är det inte läge att stoppa försäljning och lägga ansvar på återförsäljare att de skall vara säkra att ladda.

9. ricebridge
    Husägare · Nivå 15
    DET håller jag allt med om.

• Laddar…
  10. G
    Medlem Nivå 8
    Försäkringsbolaget är inte din mamma, leta upp boende och skicka in kostnaden då försäkringen täcker dina kostnader för annat boende.

Vill du ha hjälp att hitta boende så kontakta en mäklare.

• Laddar…
  11. useless
    Självbyggare · Nivå 25
    Vilken mäklare kan fixa ett boende med inflyttning samma dag?

• Laddar…
  12. Tokslut
    Medlem Nivå 13
    Betalar man väl finns det färre hinder!

13. H
    Medlem · Nivå 12
    Otroligt smart! Ingen har väl missat att inte ladda dessa på natten, eller ens inomhus.!

14. ricebridge
    Husägare · Nivå 15
    Det var ett ovanligt cyniskt sätt att se på saken. Den som förlorat allt de äger och har och bara har kvar det de går och står i kan gott behöva tas hand om liiite mer än så, tycker jag.

15. G
    Medlem Nivå 8
    Du får den produkt du köper, en försäkring innehåller ingen mäklarservice. Det är inte svårt att gå in på hotels.com och sedan efter det gå in på blocket och hyra ett hus.