390 läst ·
2 svar
390 läst
2 svar
Höjdskillnad trägolv och sten
Vi har ett trägolv som slipats och betsats om (orsak: vattenläcka orsakad av en felinstallerad värmepump som föreningen låtit installera). Då företaget som utförde försäkringsjobbet köpt fel bets så tvingades de slipa golvet igen efter att ha betsat det en gång och golvet slipades alltså två gånger (och vi hade låtit slipa det en gång för 5 år sedan i samband med att vi flyttade in). Vi har en öppen spis i vardagsrummet och framför den ligger en stenskiva. Denna var mer eller mindre i nivå med golvet men det är den ju inte längre utan det skiljer ca 5 mm på sina ställen. Dels är det fult rent estetiskt men sedan är detta precis där man brukar gå så jag är rädd för att man faktiskt kan snubbla. Är det rimligt med den här typen av höjdskillnad mellan golv och sten? Kan man göra något åt det (på något sätt låta slipa ner stenen) eller är byte av stenen den enda möjligheten?
Tack! Jag är inte överdrivet förtjust i sådana där lister- det är nästan så att jag hellre ser om vi kan bryta upp stenen och lägga ny istället för en klumpig list (de jag tänker på är i all fall inte snygga men det kanske finns sådana som ser bra ut). Vi hade det så fint innan och nu är vi inte nöjda alls. "Problemet" har ju uppstått pga de slipade golvet två gånger då de inte köpte den bets vi sade att vi hade utan valde någon "snarlik" som tydligen blev helt kolsvart.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara