Plötsligt en enpark!
Lång historia (och tråd, men i fel del av forumet
, diskuterat med Marlén och utrett nu) kort: vad uppenbarade sig i trädgården bakom högt gräs och sly, om inte
ett knippe enar!?
(Skulle gissa på att det rör sig om buskar snarare än träd, men det får framtiden utvisa.)
Efter en första grovrensning såg det ut som till vänster. Efter en semestervecka i lunkets tecken ser det nu ut som till höger.
Nu kan äntligen resan mot enparkens (som jag kallar det) nästa fas kan börja. Och det är här jag skulle vilja ha era kloka råd och tankar! Jag är en riktig nybörjare när det kommer till trädgård och, ja, egentligen det mesta som har med utomhus att göra :x. Men viljan finns, vilket jag hoppas kunna bevisa för er under arbetets gång
.
Nya vänner flyttar in
I förmiddags besökte jag (den underbara) handelsträdgården Zetas i Stockholm för att fylla på med nya, gröna vänner till enarna. Förhoppningen är att få ett täcke av blandade härligheter under enarna. Här ser vi gänget i sin resväska.
... och här bekantar dom sig med omgivningen. Men arbetet börjar inte förrän imorgon
.
Vad tycker ni om urvalet?
När blir en park en dal?
Så kommer vi då till pudelns själva kärna här, min första och största fråga. Vi har nämligen diskuterat om den ska ha vissa nedsänkningar respektive upphöjda partier. Ja, helt enkelt om parken ska få mer dal-karaktär?
Jag tror att det kan bli väldigt fint, men vad tror ni? Och vad skulle ni placera var?
Andra parker där ute?
Ser gärna exempel på andra "parker" där ute. Har ni gjort något liknande i era trädgårdar och hur ser dom isf ut?
Tack för mig och hoppas ni vill hänga med på resan
Enparks (Jacob)
Lång historia (och tråd, men i fel del av forumet
(Skulle gissa på att det rör sig om buskar snarare än träd, men det får framtiden utvisa.)
Efter en första grovrensning såg det ut som till vänster. Efter en semestervecka i lunkets tecken ser det nu ut som till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto