Plötsligt en enpark!
Lång historia (och tråd, men i fel del av forumet
, diskuterat med Marlén och utrett nu) kort: vad uppenbarade sig i trädgården bakom högt gräs och sly, om inte
ett knippe enar!?
(Skulle gissa på att det rör sig om buskar snarare än träd, men det får framtiden utvisa.)
Efter en första grovrensning såg det ut som till vänster. Efter en semestervecka i lunkets tecken ser det nu ut som till höger.
Nu kan äntligen resan mot enparkens (som jag kallar det) nästa fas kan börja. Och det är här jag skulle vilja ha era kloka råd och tankar! Jag är en riktig nybörjare när det kommer till trädgård och, ja, egentligen det mesta som har med utomhus att göra :x. Men viljan finns, vilket jag hoppas kunna bevisa för er under arbetets gång
.
Nya vänner flyttar in
I förmiddags besökte jag (den underbara) handelsträdgården Zetas i Stockholm för att fylla på med nya, gröna vänner till enarna. Förhoppningen är att få ett täcke av blandade härligheter under enarna. Här ser vi gänget i sin resväska.
... och här bekantar dom sig med omgivningen. Men arbetet börjar inte förrän imorgon
.
Vad tycker ni om urvalet?
När blir en park en dal?
Så kommer vi då till pudelns själva kärna här, min första och största fråga. Vi har nämligen diskuterat om den ska ha vissa nedsänkningar respektive upphöjda partier. Ja, helt enkelt om parken ska få mer dal-karaktär?
Jag tror att det kan bli väldigt fint, men vad tror ni? Och vad skulle ni placera var?
Andra parker där ute?
Ser gärna exempel på andra "parker" där ute. Har ni gjort något liknande i era trädgårdar och hur ser dom isf ut?
Tack för mig och hoppas ni vill hänga med på resan
Enparks (Jacob)
Lång historia (och tråd, men i fel del av forumet
(Skulle gissa på att det rör sig om buskar snarare än träd, men det får framtiden utvisa.)
Efter en första grovrensning såg det ut som till vänster. Efter en semestervecka i lunkets tecken ser det nu ut som till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu kan äntligen resan mot enparkens (som jag kallar det) nästa fas kan börja. Och det är här jag skulle vilja ha era kloka råd och tankar! Jag är en riktig nybörjare när det kommer till trädgård och, ja, egentligen det mesta som har med utomhus att göra :x. Men viljan finns, vilket jag hoppas kunna bevisa för er under arbetets gång
Nya vänner flyttar in
I förmiddags besökte jag (den underbara) handelsträdgården Zetas i Stockholm för att fylla på med nya, gröna vänner till enarna. Förhoppningen är att få ett täcke av blandade härligheter under enarna. Här ser vi gänget i sin resväska.
Logga in
Skapa konto
... och här bekantar dom sig med omgivningen. Men arbetet börjar inte förrän imorgon
Logga in
Skapa konto
Vad tycker ni om urvalet?
När blir en park en dal?
Så kommer vi då till pudelns själva kärna här, min första och största fråga. Vi har nämligen diskuterat om den ska ha vissa nedsänkningar respektive upphöjda partier. Ja, helt enkelt om parken ska få mer dal-karaktär?
Jag tror att det kan bli väldigt fint, men vad tror ni? Och vad skulle ni placera var?
Andra parker där ute?
Ser gärna exempel på andra "parker" där ute. Har ni gjort något liknande i era trädgårdar och hur ser dom isf ut?
Tack för mig och hoppas ni vill hänga med på resan
Enparks (Jacob)
Allvetare
· Stockholm
· 1 841 inlägg
Ser riktigt bra ut MR gröna fingrar
Wow, vilken utveckling Enparks! Till och med enarna verkar ha vuxit till sig, på höjden, och det var väl inte vad vi kom fram till att dom skulle göra
Kul att du är tillbaka med uppföljningen på detta forum. Ser nu fram emot att du går på med sekatören å snarast. Tycker absolut du ska ha lite utav ett böljande landskap, känner mig nästan inspirerad.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Slitage trähus av att höja och sänka värme frekvent
Värme allmänt -
CTC252b sänka värme höja varmvatten?
Värmepumpar -
Bordssåg, klinga går ej att höja/sänka?
Verktyg & Maskiner -
Göra gästhus högre utan att höja taket, istället sänka golvet? (illustration i tråden)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Har skogsbolag rätt höja/sänka nivån på en mindre sjö?
Juridik