Då försöker jag igen, då min första tråd blev låst. Jag har tänkt att göra om köksbänken, sätta in en inbyggnadsdiskbänk, höja köksbänken och sätta in en diskmaskin till att börja med. Sen får jag se om mer ska göras. Behöver hjälp och förslag på hur man ska göra det här.
Köket i sin helhet.
Köksbänken som ska höjas...
Här hade jag tänkt sätta i en diskmaskin av smal variant (45 cm), då bredden på utrymmet är knappt 50 cm. Dock så måste höjden höjas med ett par cm för att diskmaskinen ska få plats. Höjden är 81,5 cm om man tar bort skärbrädan.
En till bild på skarven.
Diskbänken ska bort och in ska en inbyggnadsdisk.
Konstigt mått där ugnen står. För smal med 2-3 cm för standardugnar. Vänsterskåpet ska också höjas.
Jag hade tänkt en köksbänk med laminatskiva. Så vad är första steget att göra?
Köket i sin helhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksbänken som ska höjas...
Logga in
Skapa konto
Här hade jag tänkt sätta i en diskmaskin av smal variant (45 cm), då bredden på utrymmet är knappt 50 cm. Dock så måste höjden höjas med ett par cm för att diskmaskinen ska få plats. Höjden är 81,5 cm om man tar bort skärbrädan.
Logga in
Skapa konto
En till bild på skarven.
Logga in
Skapa konto
Diskbänken ska bort och in ska en inbyggnadsdisk.
Logga in
Skapa konto
Konstigt mått där ugnen står. För smal med 2-3 cm för standardugnar. Vänsterskåpet ska också höjas.
Logga in
Skapa konto
Jag hade tänkt en köksbänk med laminatskiva. Så vad är första steget att göra?
Om du ska behålla skåpen så skulle jag gissa att det kan vara en bra idé att försiktigt montera lös alla skåp och sedan bygga en sockel under alltihop. Den kan du ju bygga av lagom höga reglar och golvspån t,ex. Sedan ställer du tillbaka skåpen ovanpå sockeln och ställer också diskmaskinen ovanpå den.
Det sitter redan socklar under alla skåpen. Om man ska byta ut alla socklar till högre så kommer ändå diskbänksdelen högre upp en de andra delarna. Verkar vara lite omständigt att ta loss skåpen också.pinebar skrev:Om du ska behålla skåpen så skulle jag gissa att det kan vara en bra idé att försiktigt montera lös alla skåp och sedan bygga en sockel under alltihop. Den kan du ju bygga av lagom höga reglar och golvspån t,ex. Sedan ställer du tillbaka skåpen ovanpå sockeln och ställer också diskmaskinen ovanpå den.
Men kan man inte dra loss diskbänken och köksbänken och sen limma på en liten skiva ovanpå det lägre skåpet, så det passar måttet? Då när alla bänkar och skåp är lika höga monterar man dit en lång köksbänk med inbyggnadsdisk. DÅ borde även en diskmaskin få plats under bänken.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
SBAB första storbank ut att höja boräntan
Artikelkommentarer -
Hur såga rundad bänkskiva laminat för att sätta ihop två vinkelrätt
Kök -
Höja parkering och sätta L-stöd utmed väg, Får man göra det?
Bygglov -
Höja diskbänk, hur göra med blandaranslutning?
Vatten & Avlopp -
Ersätta mullbänk med cellplast.
Byggmaterial & Byggteknik