Jag letar efter ett högskåp i svart/mörkt med måtten 50x50x195 till ett badrum, har hittat ett fåtal dock bara vita men nästan 5papp för ett som inte är klassat för våtutrymme tycker jag är lite väl.

BirgitS
Kommer det att utsättas för vatten?
Det är ju lite skillnad på ett högskåp och en kommod i det avseendet. Vi hade typ vanliga garderobsskåp i båda våra badrum där vi bodde förut och det var inga skador på dem efter de 18 år vi bodde där. Det som stod bredvid badkaret torkade vi av när någon hade badat.

F Fjonken skrev:
Jag letar efter ett högskåp i svart/mörkt med måtten 50x50x195 till ett badrum, har hittat ett fåtal dock bara vita men nästan 5papp för ett som inte är klassat för våtutrymme tycker jag är lite väl.
Du kan köpa ett vitt billigt skåp och lämna in för omlackering hos ett måleri. Vi gjorde det med en barnsäng från Ikea, målade den svart.

Och jag håller med BirgitS ovan, du behöver inte ett särskilt våtrumsklassat skåp, det går bra med vanligt.

BirgitS BirgitS skrev:
Kommer det att utsättas för vatten?
Det är ju lite skillnad på ett högskåp och en kommod i det avseendet. Vi hade typ vanliga garderobsskåp i båda våra badrum där vi bodde förut och det var inga skador på dem efter de 18 år vi bodde där. Det som stod bredvid badkaret torkade vi av när någon hade badat.
Njae inte direktkontakt, 2m från dusch. Tanken är att ha inkommande samt vvb så man slipper se skiten.

Ikea Ängsjön finns ett par olika "högskåp"

Bono_R Bono_R skrev:
Ikea Ängsjön finns ett par olika "högskåp"
Tyvärr va det bara höjden som stämmer.

OK går det att ha två skåp alltså det ena ovanpå det andra

Bono_R Bono_R skrev:
OK går det att ha två skåp alltså det ena ovanpå det andra
Nej ett skåp, Max 195cm

OK då förstår jag. Jag läste "lite fort" vilket inte blev så rätt.

Bono_R Bono_R skrev:
OK då förstår jag. Jag läste "lite fort" vilket inte blev så rätt.
Jag får väl helt enkelt ta ett standardskåp och köra ett varv med sänksågen :)

Ja kör du på "uppsidan" så är det ju bara de som är längre som ser att det är sågat. Lycka till.

Bono_R Bono_R skrev:
Ja kör du på "uppsidan" så är det ju bara de som är längre som ser att det är sågat. Lycka till.
Det blir att klyva ner allt så VVB får plats på millimetern :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.