Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Hösterbjudande på robotgräsklippare

1. F
    Medlem · Halland · 1 312 inlägg

frav

Medlem
    Hej!

Då det är många som gärna vill ha en robotgräsklippare men tvekar pga prislappen, så kanske det kan vara läge nu på hösten när det kan vara förmånligare prisläge. Så vi kan väl hjälpa varandra att finna bra erbjudande genom att tipsa varandra i denna tråd.

--------------------------------------------------------------------------

Jag börjar med detta som väl ändå för anses vara ganska okej pris för en Husqvarna Automower® 305, 9 995:-
    http://www.blocket.se/stockholm/Husqvarna_Automower__305_39184379.htm?ca=20&w=1

2. B
    Medlem · Västra Götalands Län · 33 inlägg

Brygga

Medlem
    Hur ser priserna ut på hösten jämfört med våren egentligen?
    Det händer ju en del på robotmarknaden hela tiden.
    kommer priserna gå upp till våren eller är dagens "höstpriser" även de priser som kommer vara framöver?

Jag ska köpa en klippare till våren och funderar på om det är nån mening att köpa redan nu och ställa undan den?
    Nån som har haft koll på hur prisutvecklingen varit tidigare?

3. G
    Medlem · Västergötland · 309 inlägg

Gudahov

Medlem
  4. M
    Medlem · Västra Götaland · 1 491 inlägg

MBygga

Medlem
    Svårt att säga men förra höstens HQ priser, där jag tittade, stod sig i princip inpå våren också, om det var pga ökande konkurrensskäl eller andra själ vet jag inte. Till våren kan det ju bli lite annorlunda om nu HQ kommer med nya modeller som en del tror borde det ju bli fortsatt utförsäljning av de gamla så länge de finns kvar. De nya maskinernas prislägen vet vi ju dock inget om än, liksom inte heller priserna på Hondas kommande klippare.

5. Automover
    Medlem · Värmland · 146 inlägg

Automover

Medlem
    Jag tror det är rätt att köpa på hösten! Slog till på en extra HQ 230 förra hösten, fick den för 19.000:- Men visst nu är det ju speciellt om det kommer nya modeller till våren men om du inte känner att du absolut måste ha senaste så är det rätt att hålla koll..

6. M J
    Medlem · Skåne · 464 inlägg

M J

Medlem
    Jag tyckte 12.990:- för den nya Bosch Indegon var klart prisvärt så jag slog till på en sådan för någon vecka sedan. (Var själv beredd att betala 2.000:- mer i somras om de bara hade kunnat leverera någon till mig, så att den nu både fanns för leverans och dessutom till ett billigare pris gjorde att jag inte tvekade. Men om det var rätt eller fel att köpa nu får man väl inte veta förrän till våren när handlarna plockar fram maskinerna igen...)
    http://cdon.se/hem-och-tradgard/robert-bosch/robert-bosch-indego-10-robot-p21390321

7. M J
    Medlem · Skåne · 464 inlägg

M J

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.