Byggahus.se

Hörnskåp ; vilka är bra resp mindre bra?

1. T
    Medlem Nivå 3
    Har nu fått en offert ifrån Hagakök med hörnskåp 90x90 , rondo med hörnkarusell.
    När luckan öppnas "försvinner" den med karusellen in i skåpet. Verkar jättesmidigt, inga öppna luckor i vägen!
    Marbodal har denna typ av lösning också vet jag ( säkert andra också )
    Man smakar det så kostar det... ca.11000 :- per hörnskåp och vi har tre stycken!!
    Har någon såna här hörnskåp ? Är det värt priset ? Eller kan man likna gärna ha ett vanligt hörnskåp med karusell. Alternativet är ju förstås att ha ett sånt här skåp och de andra två i något annat utförande.
    Erfarenheter och ris/ ros gällande hörnlösningar önskas!
    Som sagt ; vi har tre hörnlösningar , så det blir mycket utrymme där och då vill man ha smarta lösningar
    ( hörnskafferi har vi redan valt bort ...)

2. snuttjulle
    Medlem · Nivå 12
    Jag har iofs bara ett hörn men litet kök. Vi har en variant från Ballingslöv som har två hyllor på olika höjd som går omlot. Detta gör att man kommer åt det mesta även det som står långt in. Gillar detta oerhöt då jag inte alls gilla karuseller som missar alla hörn där det kan ramla ner grejer mm.

3. Y
    Medlem Nivå 9
    ...och jag gillar mina karuseller, som dessutom gör att man kan ha en powerport bakom, perfekt för oss som inte har överskåp. Har man inte redan löst elfrågan kan det vara en viktig faktor. En annan är priset, jag hade inte betalat 10 ggr så mycket för att luckan följer med in. Det jag uppfattar som problem med ett hörnskåp är öppningens storlek, inte att luckorna är i vägen, och det kommer man inte runt med annan lösning gällande dörrarna.

4. pappskallen
    Medlem Nivå 10
    I vårat fall valde vi lådor med vinklad front som går in i skåpet, visst man får lite dödutrymmen, men lösningen blir otroligt gedigen och snygg.
    Alternativen var karusell eller "vanligt" hörnskåp med lucka, men karusellen tyckte vi mest kändes som klabb vilken tillverkare vi än kollade hos och den vanliga varianten samlade mycket skräp längst in så den ville vi så långt bort ifrån vi kunde komma.

hörnlådorna kan beskådas i denna tråd: http://forum.byggahus.se/koek/78598-efterlyser-hoernskap-med-lador.html