Byggahus.se
Ska bygga en liten stödmur och jag kommer att ligga precis på gränsen (60 cm) om jag behöver geonät. Där jag kan har hittat geonät över disk i Stockholm hamnar priset på över 2000 kr och då får jag 20 m, jag behöver ca 3 m. Min tanke är att kanske använda sig av hönsnät, inte lika bra draghållfasthet, men jag tänker att det borde vara bättre än inget. Tackar om det? typ ett sådant nät En till fråga om ca 50-80 cm är det berg precis bakom den tänkta stödmuren, en tanke var att förankra nätet i berget Tankar om det?

Hönsnätet kommer med tiden att rosta sönder. Har du en bild på hur muren ska stå för med dom måtten du skriver känns det som att det är lite överkurs med nät öht.

• Gilla
LBviking
  • Laddar…
Grundarbete för trädgårdstrappa med träramar, stödstolpar och grävd jord mot bergig terräng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om du inte har bråttom och är på god fot med en försäjare där du handlar så be honom att han frågar näste som köper geonät om de inte behöver hela. Är det så får de ditt telefonnummer. Fungerade för mig när jag behövde 7m. Ringde en kille och frågade om jag ville vara med och dela ett nät så där sparade jag halva priset. Tyvärr var det ett tag sedan och jag har hunnit ge bort biten som blev över annars hade du gärna fått den :)

Casaloco
Du kan fylla botten med lecakulor för att minska marktrycket på muren. Framgår inte riktigt vilken typ av stödmur du ska göra men ett alternativ är att borra+kema fast rostfri gängstång i berget och förankra till muren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.