Byggahus.se

Höjja priset på tomen i efterhand...

1. M
    Medlem · 373 inlägg

Mercafreak

Medlem
    Hej
    Vi har skrivigt på ett kontrakt med LBhus där vi ska betala 248 000kr för vår tomt. Nu har gubben på kummunen räknat fel så att vår tomt ska kosta 45000kr MER.

Vi som skrivit på köpekontraktet är, Jag , min sambo och LBhus säljare. Det var VD för LBhus som upptäckte felet och hans underskrift behövs åxå på detta köpavtal.

Vad kan jag göra?

Blir jag tvungen att bita i det sura äpplet eller har jag rätten på min sida att bestrida detta??

2. kalleanka70
    Medlem · Östergötland · 2 144 inlägg

kalleanka70

Medlem

Re: Höjja priset på tomen i efterhand...

Det skulle jag aldrig acceptera om det står i kontraktet från början fel pris. Problemet speglar nog vem som har rätt att teckna firma. Säg till att ni vill "kompenseras" för prisjusteringen och få det skrigtligt om ni vill gå vidare eller backa ur affären, att driva en juridisk process är inte lönsamt.

Deras lilla skriftmisstag skall inte ni lastas för. Men sedan beror det ju på hur sugna ni är och hur lätt LB-hus har att sälja till någon annan för "rätt" pris.

Var finns tomten (är det Höja?) och skall alltså LB-hus köpa den av kommunen först efter planläggningen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.