Byggahus.se

Högtryckstvätt - bästa erbjudandet påskveckan?

1. jarlh
    Medlem · Nivå 9
    Som nybliven sommarstugeägare inser jag att en högtryckstvätt behöver inhandlas - vilket tydligen många andra gör den här veckan, så handeln har en hel del erbjudanden:

Vilket kan vara vettigt köp då jag ska fixa stugans stora terass, staket samt den stenlagda uppfarten. Och tvätta bilen.

Nilfisk C 125.7-6 PAD X-TRA, 1579 kr

Kärcher K3 Full Control Car & Home T150, 1990 kr

Bosch AQT 42-13, 1995 kr

Biltema, HPC 110B, 999 kr, dock utan tillbehör som terasstvätt

Eller kanske någon helt annan. (I ovanstående prisklass.)

2. G
    Medlem Nivå 5
    Jag antar att Biltema-maskinen är på 110 bar, vilket riskerar att kännas väl begränsande.

Har du möjlighet att åka ut och klämma och känna så är det nog bra, mycket handlar ju om hur maskinerna upplevs att hantera, hur smidig slangen är tex och hur lätt maskinen är att flytta osv.

3. F
    Medlem Nivå 6
    Jag har Kärchern och slangen är helt värdelös på min. Kort, styv otymplig plastslang som inte går att göra av någonstans när den ska förvaras och på en så liten och lätt högtryckstvätt så blir det en del svordomar när den vält för 5:e gången när man försöker dra med sig slangen.

En bra gummislang på ca 10 m kostar ca 900 kr extra och för totalsumman kanske det finns bättre tvättar med bättre originalslang.

• Laddar…
  4. jarlh
    Medlem · Nivå 9
    Ska man alltså leta efter en tung maskin, med lång slang?

Den dyrare maskinen från Biltema väger 24 kg och har 8 meter slang.

5. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 21
    Jag kör en Kärcher K7 som är bättre på allt och har längre slang men den känns ändå för liten och med för kort slang. Vilken av dom du än väljer kommer du känna att den blev för liten.

6. F
    Medlem Nivå 6
    Spelar ingen roll om slangen är lång om det är plastslang, då är det nästan ännu sämre med lång. Kolla på en med gummislang