Byggahus.se

Högt pris..

1. S
    Medlem · 838 inlägg

Stefan_h

Medlem
    Hej hej... Vi ska till hösten göra om ett sovrum till kombinerad tvättstuga o dressingroom.. Det kommer att bli på nästan 15 kvm.. Vi har åkt runt till lite olika mattläggare idag för att få priser på våtrumsmattor och även hjälp med att lägga den.. Det billigaste jag hittat var en firma som tog 6000 kr för det.. De räknar på 2 gubbar en hel dag!!! Kan det verkligen vara realistiskt att de ska ta 2 erfarna mattläggare en hel dag att lägga in en våtrumsmatta???? Jag förklarade att allt underarbete kommer jag själv att göra o att de istort sett bara ska kunna lägga ut mattan o limma o svetsa o allt vad de heter.. + detta tillkommer ju sen själva mattan på 3000 kr.. De blir en total på 9000 kr... Nu känns det som att de blir till att lägga in klinkers trots att vi egentligen inte vill ha det där.. :( :(

2. lier
    Medlem · Västerbotten · 1 346 inlägg

lier

Medlem

Re: Högt pris..

En mattläggare ligger runt 350-400kr/timmen x2 då får du den summan.
    Men sen att det ska ta en hel dag det kan disskuteras. Skulle tro att dom ändå har räknat med lite underarbete sj.

Men jag tycker inte sj att det låter så orimligt eller speciellt dyrt.

Du kan säkert få det billigare svart. Men då har du som sagt inga garantier på nått ,om du inte skulle bli nöjd.

3. S
    Medlem · 838 inlägg

Stefan_h

Medlem

Re: Högt pris..

Har pratat med min frus kusins kompis.. som är mattläggare..De blev jobbigt.... ;D Enl honom om rummet är fyrkantigt som detta utan konstigheter och underarbetet är gjort som de ska tar det max 5 timmar att lägga in en sån matta för en gubbe... Den firman jag pratat med tar 390 kr/ tim.. = 1950 kr..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.