Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hej!
Har ett Arlo system hemma på 4 kameror som jag är väldigt nöjd med. Det enda jag funderar över är hur man kan få notiser eller något larm som löser ut på natten om någon kamera skulle upptäcka en person. Funderar på att ha en dedikerad iPad som står inkopplad till någon högtalare eller liknande. Har ni några bra tips?
Har ett Arlo system hemma på 4 kameror som jag är väldigt nöjd med. Det enda jag funderar över är hur man kan få notiser eller något larm som löser ut på natten om någon kamera skulle upptäcka en person. Funderar på att ha en dedikerad iPad som står inkopplad till någon högtalare eller liknande. Har ni några bra tips?
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Ska se om jag kan få in dom i Home Assistant och låta någon siren eller liknande ge larm. Får se hur det går.
Kan inte alla Arlo produkter men för den jag har har Arlo bestämt att larm ska nyttja rörelsesensor utan identifiering av typ av objekt. Detta för att den identifieringen går via molnet och försenar larmet.
Att ha larm utlöst av fallande löv och katter är dock ingen höjdare.
Den enda lösningen jag hittat är att gå via appen IFTTT som av någon anledning kan använda Arlos identifiering av typ av objekt för att lösa ut siren, då kan du också aktivera andra produkter från andra tillverkare, exempelvis lampa och extern siren. Fördröjningen är försumbar, några sekunder på sin höjd.
Trigger i IFTTT ser ut såhär
Den enda lösningen jag hittat är att gå via appen IFTTT som av någon anledning kan använda Arlos identifiering av typ av objekt för att lösa ut siren, då kan du också aktivera andra produkter från andra tillverkare, exempelvis lampa och extern siren. Fördröjningen är försumbar, några sekunder på sin höjd.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Tack för svar! Min lösning kommer bli att jag drar in kamerorna i Home Assistant och sedan utlöser diverse actions därigenom. Absolut att det bara ska reagera på person-igenkänning 😄 Har katt och frigående hönor på tomten som löser ut notiser stup i kvarten.B bygges skrev:Kan inte alla Arlo produkter men för den jag har har Arlo bestämt att larm ska nyttja rörelsesensor utan identifiering av typ av objekt. Detta för att den identifieringen går via molnet och försenar larmet.
Liknande trådar
-
Höga fuktvärden i krypgrund.
Grund & Markarbeten -
Höga elnätspriser kopplas till stora vinster hos elnätsföretag
Artikelkommentarer -
Plintar till höga staketstolpar med överliggare
Trädgård allmänt -
Plast/gummi anslutning på lerrör (Höganäs)
Vatten & Avlopp -
Någon som använt Höganäs prov FB 2K Flex?
Badrum