Hej,
Blir inte klok på min bergvärmepump (IVT greenline) den pumpar ut höga framledningstemp trots att det är ungefär 10 grader ute som den själv känner av enligt display, 56 grader ut precis nyss. Har satt ner kurvan till 3.0. Den slår till vid 21.6 står det, men ska den verkligen köra ut så varm temperatur när den sen kör igång?
Det blir olidligt varmt om jag inte stänger av massa element som jag gjort, solen ligger på också såklart.
Är det något jag kan göra eller ska det vara så?
Blir inte klok på min bergvärmepump (IVT greenline) den pumpar ut höga framledningstemp trots att det är ungefär 10 grader ute som den själv känner av enligt display, 56 grader ut precis nyss. Har satt ner kurvan till 3.0. Den slår till vid 21.6 står det, men ska den verkligen köra ut så varm temperatur när den sen kör igång?
Det blir olidligt varmt om jag inte stänger av massa element som jag gjort, solen ligger på också såklart.
Är det något jag kan göra eller ska det vara så?
Tack, när jag googlar på det verkar det va rätt vanligt fel tydligen.
Får ta en kontakt med lokala servicefirman helt enkelt, någon som har någon uppfattning hur omfattande och ungefärlig tid/kostnad för att åtgärda detta via en firma?
Får ta en kontakt med lokala servicefirman helt enkelt, någon som har någon uppfattning hur omfattande och ungefärlig tid/kostnad för att åtgärda detta via en firma?
Testa att 'motionera' ventilen/ventilerna manuellt - Det finns bra instruktioner på internet. Då kommer förhoppningsvis värmepumpen att funka ett tag till tills värmesäsongen är över och du får tag på en firma som kan byta.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nibe F370 med hög framledningstemp mitt i sommaren?
Värmepumpar -
Larmar "Pressostat hög", hur åtgärda? IVT Greenline Compact 5
Värmepumpar -
Nibe 640P hög framledningstemperatur
Värmepumpar -
Hjälp mig felsöka IVT HEE11, hög framledningstemperatur E11.T1
Värmepumpar -
IVT Vent 202, hög ljudnivå och frågor kring framledningstemperatur.
Värme allmänt