Hjälp! Oavsett vad jag än gör, blir dörren liiiite sned. Hur kan jag åtgärda? Skillnaden är ej stor, men jag ser den och störs av den. Snälla ge tips och råd 🫶🙏
Först och främst — vet du att luckorna är lika breda upp- och nedtill samt rätvinkliga?
Är de det så är det gångjärnen som spökar. Det verkar som att du använt de runda hålen när du skruvat dit dem, då har du inga justeringsmöjligheter. Genom att först fästa gångjärnen med skruv mitt i de avlånga hålen kan du justera luckorna och när du är nöjd drar du skruv i de runda hålen också.
Pilligt men funkar.
Ett annat alternativ är om du kan borra 35 mm hål i luckorna för koppgångjärn à la Ikea.
Gångjärn av den typen är enkelt justerbara med en mejsel inåt/utåt samt lutning höger/vänster.
Lycka till!
//Ronnie
Är de det så är det gångjärnen som spökar. Det verkar som att du använt de runda hålen när du skruvat dit dem, då har du inga justeringsmöjligheter. Genom att först fästa gångjärnen med skruv mitt i de avlånga hålen kan du justera luckorna och när du är nöjd drar du skruv i de runda hålen också.
Pilligt men funkar.
Ett annat alternativ är om du kan borra 35 mm hål i luckorna för koppgångjärn à la Ikea.
Gångjärn av den typen är enkelt justerbara med en mejsel inåt/utåt samt lutning höger/vänster.
Lycka till!
//Ronnie
Tack snälla Ronnie!P Pysslarn skrev:Först och främst — vet du att luckorna är lika breda upp- och nedtill samt rätvinkliga?
Pilligt men funkar.
Lycka till!
//Ronnie
Klicka här för att svara