Hej, folks
Jag ska installera ett nytt blandarfäste i duschen. Men märkte att rören inte är i linje med varandra så om jag börjar montera blandarfästet enligt de instruktioner som finns så hamnar det väldigt snett.
Tips på lösning av detta problem?
Jag ska installera ett nytt blandarfäste i duschen. Men märkte att rören inte är i linje med varandra så om jag börjar montera blandarfästet enligt de instruktioner som finns så hamnar det väldigt snett.
Tips på lösning av detta problem?
https://www.bauhaus.se/excenterkopp...Y8iYPK0eiCxpbLu7PbcSXSzVgj4xxPtBoC3bwQAvD_BwE
Något sånt här innan blandaren kanske?
Något sånt här innan blandaren kanske?
Men varför sitter det snett? Hur sitter rören fast? Hur ser skivan/väggmaterialet ut? I vilket steg blev det snett, satte röris rören snett från början?
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
laser i all ära men vad är ivåg och inte? Rörisen kanske bara mätt från golvet typ? Vad är måttet till taket tex? Även om det inte är ivåg rent tekniskt så kan man lura ögat på många sätt. OM man nu inte har tänkt sig en laser stå och lysa jämt då.........
Mja...lägg på ett vattpass på de där rörändarna...sen är jag inte röris, har aldrig varit, och har vad jag minns aldrig monterat ett sådant fäste "från början", bara bytt blandare, men jag är ganska övertygad om att en van rörgubbe har metoder att lösa det där...?
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
ja naturligtvis men om inte golvet är i våg och kanske inte tak eller vägg heller. Ska man då sätta en blandare 100% i våg? menar bara att den som monterat rören kanske utgått från faktiska förutsättningar. man kan som sagt lura ögat på många sätt. Självklart kan rörisen gjort en fadäs men det verkar ju otroligt konstigt isåfall. Är ju som att be om att få göra om det.C cpalm skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp att hitta adapter till luftningsadapter
Vatten & Avlopp -
Hjälp! Ytterhörn gipsvägg som inte är rakt med monterat hörnskydd
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp med val av bänkbelysning i kök.
Belysning -
Nytt badrum, hjälp med blandarfäste.
Badrum -
Hjälp, jag får inte blandarfästet tätt