Hej,
Söker med ljus och lykta efter en tvådelad vikdörr, men verkar inte finnas på den svenska marknaden. Är det ens möjligt? Är inte intresserad av de där plastiga dragspelsdörrarna, utan är ute efter något i stil med bilderna. Någon som har några tips? Eller får man helt enkelt bygga en egen?

Tack på förhand!

• Öppen tvådelad vikdörr i trä till ett skafferi i ett hemtrevligt kök med klocka och hyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit tvådelad vikdörr i en hemmiljö med blommigt tapetserade väggar.
    Skapa konto
  • Tvådelad vikdörr i trä öppen mot ett förråd i ett hemmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
RichardRR
  • Laddar…
Jag lät byggvaruhuset såga en trädörr med tre träspeglar på längden och satte sedan tre gångjärn i mitten, den blev jättebra.

• Gilla
Cacao75 och 2 till
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Jag lät byggvaruhuset såga en trädörr med tre träspeglar på längden och satte sedan tre gångjärn i mitten, den blev jättebra.
Såpass! Grymt! Tack för tipset

@rymdtigern , hittade du någon dörr? Jag letar efter samma sak. I USA verkar "bifold" door finnas överallt.
Jag vill helst ha en vanlig dörrkarm med sidohängda snap-in gångjärn och inte att vikdörren ska gå i ett spår golv/tak

R RichardRR skrev:
@rymdtigern , hittade du någon dörr? Jag letar efter samma sak. I USA verkar "bifold" door finnas överallt.
Jag vill helst ha en vanlig dörrkarm med sidohängda snap-in gångjärn och inte att vikdörren ska gå i ett spår golv/tak
R RichardRR skrev:
Jag köpte faktiskt en vanlig dörr och tänker göra som Bonos tips och såga den på mitten. Kan återkomma längre fram hur det blev Några bättre alternativ verkar inte finnas i Sverige tyvärr..

• Gilla
olgavolga
  • Laddar…
R rymdtigern skrev:
Jag köpte faktiskt en vanlig dörr och tänker göra som Bonos tips och såga den på mitten. Kan återkomma längre fram hur det blev Några bättre alternativ verkar inte finnas i Sverige tyvärr..
Hur blev resultatet? Jag funderar också på det här
R rymdtigern skrev:
Hur blev resultatet? Jag funderar också på det här, men är lite osäker på hur en löser "skenan" i övre delen av dörrkarmen.

Ö Österlenskan skrev:
Hur blev resultatet? Jag funderar också på det här

Hur blev resultatet? Jag funderar också på det här, men är lite osäker på hur en löser "skenan" i övre delen av dörrkarmen.
Hej
Ingen skena i tak el golv bara en vanlig dörr med snap in gångjärn i karmen plus de tre nya snapp ingångjärnen i mitten av den itu sågade dörren.
/B

• Gilla
Österlenskan
  • Laddar…
Om man klyver en spegeldörr på längden, kommer den inte falla isär då?
Det är ju ramen som ska hålla ihop en sådan dörr.

Nej det gjorde i allafall inte min dörr, jag satte i gångjärn på alla tre tvärreglar på dörren, speglarna satt kvar i resp dörrhalva ”även om de gick att röra litegrann. Det går säkert att dra ngn liten skruv eller annat om de blir väldigt lösa för att låsa kvar dem i dörrhalvorna om det behövs. Lycka till med projektet
/B

Tror ni det går att göra egna dörrdelar av mdf? Jag såg att de på Bauhaus har någon form av vikdörrs-set med skena som skulle kunna sättas i befintlig dörrkarm.

Ååååå precis vad jag oxå letar efter! Kan ni inte skicka bilder på era vikdörrar som ni fixat till? Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.