2 486 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Hjälp vid val av kompressor
Hej. Vad ska man titta efter vid val av kompressor för en hobbysnickare?
Jag vill kunna lacka t ex köksluckor, spraya finish, använda spikpistol, blästra om det går och liknande småjobb.
Har tittat på Senco KOMPRESSOR SENCO AC12824 9 BAR (bauhaus.se) eller Kompressor Senco Ac24050 Low Noise Senco - K-Rauta som har tysta motorer men är det viktigare med tankens storlek eller luftflöde per minut?
Vill inte snåla och sen inte kunna få bredd på användandet eller köpa en för stor som blir "överkvalificerad"
Mottar gärna tips
Jag vill kunna lacka t ex köksluckor, spraya finish, använda spikpistol, blästra om det går och liknande småjobb.
Har tittat på Senco KOMPRESSOR SENCO AC12824 9 BAR (bauhaus.se) eller Kompressor Senco Ac24050 Low Noise Senco - K-Rauta som har tysta motorer men är det viktigare med tankens storlek eller luftflöde per minut?
Vill inte snåla och sen inte kunna få bredd på användandet eller köpa en för stor som blir "överkvalificerad"
Mottar gärna tips
Så jag bör vända på frågan?
Vilka verktyg ska jag köpa för att ha så liten kompressor som möjligt?
Trodde det fanns ett minimum eller form av standard att hålla sig till. Ungefär som pumpa cykeldäck, du kan göra med en mini variant, en större fotpump eller på macken med ordentliga grejer. Olika svårt och tidsåtgång men samma resultat så länge man inte har en race cykel och Tour de France ambitioner
Trodde det fanns ett minimum eller form av standard att hålla sig till. Ungefär som pumpa cykeldäck, du kan göra med en mini variant, en större fotpump eller på macken med ordentliga grejer. Olika svårt och tidsåtgång men samma resultat så länge man inte har en race cykel och Tour de France ambitioner
Ja man anpassar storleken på kompressor efter vilka verktyg man vill använda.A Amme79 skrev:Så jag bör vända på frågan?
Trodde det fanns ett minimum eller form av standard att hålla sig till. Ungefär som pumpa cykeldäck, du kan göra med en mini variant, en större fotpump eller på macken med ordentliga grejer. Olika svårt och tidsåtgång men samma resultat så länge man inte har en race cykel och Tour de France ambitioner![]()
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp vid val av fönster 🪟
Fönster & Dörrar -
hjalp med val av ror vid installtion av Element Altech Panel K22
Värme allmänt -
Val/hjälp vid köp av sticksåg (Bosch GST 90 e vs. Makita 4351FCTJ)
Verktyg & Maskiner -
Hjälp vid val av värmepump
Värmepumpar -
Hjälp med färgval på detaljer vid fasadmålning
Fasad