4 154 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Hjälp vid första luftning (högt tryck) Nibe F730
Hej,
Luftade precis min F730 för första gången på alla 4 ventiler samt radiatorer. Trycket låg till en början på 0.5 bar innan jag började så jag fyllde på med vatten till ca 1.5. Jag stängde sedan av pumpen och luftade sen. Vid avstängt läge visade den 1.0 bar. Efter jag har luftat allt och den nu startat ligger trycket på 1.65 bar när kompressorn går (när den är från ca 1.0), något högre än det rekommenderade. Förmodligen fyllde jag på för mycket.
Hur ska jag gå tillväga för att sänka trycket? Stänga av den igen och lufta ur vatten med en av de 4 på pumpen? Om den inte visar korrekt tryck när den är avstängd känns det som det blir svårt?
Ska trycket på 0.5-1.5 vara när kompressorn är på eller från?
Tips mottages mer än gärna hur jag ska gå tillväga. Tack
Luftade precis min F730 för första gången på alla 4 ventiler samt radiatorer. Trycket låg till en början på 0.5 bar innan jag började så jag fyllde på med vatten till ca 1.5. Jag stängde sedan av pumpen och luftade sen. Vid avstängt läge visade den 1.0 bar. Efter jag har luftat allt och den nu startat ligger trycket på 1.65 bar när kompressorn går (när den är från ca 1.0), något högre än det rekommenderade. Förmodligen fyllde jag på för mycket.
Hur ska jag gå tillväga för att sänka trycket? Stänga av den igen och lufta ur vatten med en av de 4 på pumpen? Om den inte visar korrekt tryck när den är avstängd känns det som det blir svårt?
Ska trycket på 0.5-1.5 vara när kompressorn är på eller från?
Tips mottages mer än gärna hur jag ska gå tillväga. Tack
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lite hjälp att tänka vid försäkringsärende, brand i kök
Försäkringar -
Vid saftigt första bud, första visn hur länge vänta in andra bud/skriv
Köpa & Sälja hus -
Hjälp mig gärna förstå lagar kring servitut! (vid husbygge)
Juridik -
Hjälp förstå huruvida frånluftsfläktar duger
Ventilation -
Konstruktionshjälp... Förstärkning av lecavägg vid upplag av limträbalk?
Byggmaterial & Byggteknik