Hej fina folket,
jag är ny hus ägare och behöver hjälp med att justera min elpanna då jag fick betala 12000kr för elen till december! Vi bor i Skåne och elförbrukning var 3500kwh/dec.
Vi ska byta till vatten/luft värmepump men det kan dröja någon månad tills dem kommer och installerar det.
Jag blir tacksam om någon kan säg hur jag ska justera elpannan, då jag har provat på mycket men kommer inte till någon resultat.
Kanske ska man spärra ovan eller nedre delen?
Blir tacksam för hjälp!
/
En ny chockad/trött husägare
jag är ny hus ägare och behöver hjälp med att justera min elpanna då jag fick betala 12000kr för elen till december! Vi bor i Skåne och elförbrukning var 3500kwh/dec.
Vi ska byta till vatten/luft värmepump men det kan dröja någon månad tills dem kommer och installerar det.
Jag blir tacksam om någon kan säg hur jag ska justera elpannan, då jag har provat på mycket men kommer inte till någon resultat.
Kanske ska man spärra ovan eller nedre delen?
Blir tacksam för hjälp!
/
En ny chockad/trött husägare
Hej,
Ser ut som en Ecoel, tyvärr att köra den som en ren elpannor blir kostsamt med dessa elpriser.
Du har inte så du kan elda i kamin eller så vilket kan göra att pannan reglerar ner värmen? Ser ut som att rumsgivare är i drift.
Försök pressa leverantören att komma så fort som möjligt..
Ser ut som en Ecoel, tyvärr att köra den som en ren elpannor blir kostsamt med dessa elpriser.
Du har inte så du kan elda i kamin eller så vilket kan göra att pannan reglerar ner värmen? Ser ut som att rumsgivare är i drift.
Försök pressa leverantören att komma så fort som möjligt..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
HJÄLP! Nu har elpannan flippat ut!
Värme allmänt -
Byte radiator vattenburen värme, utan bryta ström till elpanna eller tömma ut radiatorvatten?
Värme allmänt -
HJÄLP! Äldre vattenburen golvvärme fungera INTE
Värme allmänt -
Elpanna, hjälp!!
Värme allmänt -
Vattenburen golvvärme. Flytande golv på isolerad betongplatta. Hjälp med idéer. (Bilder)
Värme allmänt