Hej kära medlemmar!

Om tråden placerats fel ber jag om ursäkt.

Precis gjort entré på bostadsmarknaden och köpt min första bostadsrätt. Tanken är att köket ska renoveras och jag vill lägga in följande skåp/vitrinskåp i köket men hittar ingenstans vart man kan få tag i en sådan som jag bifogat på bilden.

Har du några tips på hur jag kan få tag i denna? Lämna gärna en kommentar.

• Modernt kök med vitrinskåp, marmorbänkar, träinredning och en integrerad vinhylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elegant vitrinskåp i mörkt trä med belysning som visar vinflaskor och lådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, det ser ut som en vinkyl. Du får titta hos vitvaru/kyl-tillverkarna.

Redigerat:
U
Ser ut som platsbyggt så går de inte köpa. Utan man får bygga ett nytt med samma som inspiration

L lordi skrev:
Det ser ut som en vinkyl. Du får titta hos vitvaru/kyl-tillverkarna
Jag har mailat vinkylen.se och väntar på svar. Har du fler tips på vem kan vända sig till ?

U Utsliten och utdömd skrev:
Ser ut som platsbyggt så går de inte köpa. Utan man får bygga ett nytt med samma som inspiration
Ok tror du har rätt ser ut som det. Verkar inte vara en traditionell ”vinkyl” utan som du skriver platsbyggd

M Madmaxzz skrev:
Jag har mailat vinkylen.se och väntar på svar. Har du fler tips på vem kan vända sig till ?
Nu kan ju den på bilden vara specialbyggd, som någon skrev, men tex Elgiganten har sådana färdiga kylar.

U
M Madmaxzz skrev:
Ok tror du har rätt ser ut som det. Verkar inte vara en traditionell ”vinkyl” utan som du skriver platsbyggd
Jag gör den gissningen för att jag tittar på höjden av den. Jämfört mot dörrhålet till höger ser vinkylen ut att vara 240-250cm hög. Jag gissar att ingen vitvarutillverkare skulle tillverka en vitvara som inte går att resa om man har normal standard höjd på tak.

Jag gör den gissningen för att jag tittar på höjden av den. Jämfört mot dörrhålet till höger ser vinkylen ut att vara 240-250cm hög. Jag gissar att ingen vitvarutillverkare skulle tillverka en vitvara som inte går att resa om man har normal standard höjd på tak.
Mycket klokt. Tack för svar uppskattas.

Bumpar min egna tråd lite. Då ritandet av kök kommit igång har vi även placerat ut vart vitrinskåp ska placeras likt bilden. Nu till nästa problem. Jag behöver två stycken 60cm gånger 230cm vitrindörrar av glas, någon som har tips på vart man kan köpa dessa?

• Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
U
M Madmaxzz skrev:
Bumpar min egna tråd lite. Då ritandet av kök kommit igång har vi även placerat ut vart vitrinskåp ska placeras likt bilden. Nu till nästa problem. Jag behöver två stycken 60cm gånger 230cm vitrindörrar av glas, någon som har tips på vart man kan köpa dessa?
svacka med närmaste glasmästare, de brukar kunna sälja helhetslösning med måttbeställt glas och beslag för glasdörrar

svacka med närmaste glasmästare, de brukar kunna sälja helhetslösning med måttbeställt glas och beslag för glasdörrar
Tack för tipset! Skickade precis iväg ett mail till glasmästare här i Västerås!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.