Hjälp, vårt toalettavlopp har kommit för långt in i rummet!
Finns det ngn typ av excenterdel som kan förskjuta avloppet en bit mot väggen?
Är det ngn som vet?
//Nybörjaren. :-/
Finns det ngn typ av excenterdel som kan förskjuta avloppet en bit mot väggen?
Är det ngn som vet?
//Nybörjaren. :-/
Hmm det var inte mycket det!
Men alltid något - hur gör man detta?
Någon som har fler förslag?
Tackar ödmjukast!
Men alltid något - hur gör man detta?
Någon som har fler förslag?
Tackar ödmjukast!
det finns någon slags dosa, vår rörmockare använde en sådan för att flytta toaletten närmare väggen, möjligtvis kan det gå att flytta nån cm till, det finns säkert nån på forumet som vet vad "dosan" heter, var den går att köpa och hur långt man kan flytta toaletten, sen tror jag att det kan skilja sig mellan olika märken av toaletter hur långt fram avloppsanslutningen sitter
Det går att förskjuta ännu mer, men det blir viss strypning. Kolla länken!
http://www.jafo.eu/products.php?groupid=18
http://www.jafo.eu/products.php?groupid=18
Jag har lusläst WCtillverkarnas sidor.
Vårt alternativ till detta med att förskjuta röret verkade ju bara gå några cemtimeter som sagt ovan.
Så jag hittade tillsist Gustavsberg toalett ARTic som har sitt avloppsrör mer mitt under toaletten & inte i bakkanten som de flesta andra.
Så denna toalett kan man enligt deras kundtjänst justera fram & tillbaka 10-16 centimeter. Så nu skall mätas om det räcker till.
Håll tummarna!!
Vårt alternativ till detta med att förskjuta röret verkade ju bara gå några cemtimeter som sagt ovan.
Så jag hittade tillsist Gustavsberg toalett ARTic som har sitt avloppsrör mer mitt under toaletten & inte i bakkanten som de flesta andra.
Så denna toalett kan man enligt deras kundtjänst justera fram & tillbaka 10-16 centimeter. Så nu skall mätas om det räcker till.
Håll tummarna!!
Långskott: vilken modell var det ni köpte?H hjalmarborgen skrev:Jag har lusläst WCtillverkarnas sidor.
Håll tummarna!!![]()
Skulle nog gissa på att den modell TS köpte inte längre finns i Gustavsbergs sortiment. Däremot skulle jag vilja säga att du skall kolla efter en stol med så kallat P-lås. Tex Gustavsbergs Estetic 8300 eller IFÖ Vinta Art har detta och avloppet är placerat ganska långt in i porslinet. Då kan man sätta en 90° WC stos på för att kunna flytta bak den så mycket det går. Det finns även stosar som böjer "tillbaka" lite, men där blir jag lite mer osäker på huruvida det funkar med Gustavsberg stol. Ritningen på deras sida lämnar lite i övrigt att önska.
har kollat på Ifö vinta art. Lutar åt den. Men tycker att deras tillbehör med stag som man skruvar i väggen känns så där snyggt.The Dankster skrev:
Skulle nog gissa på att den modell TS köpte inte längre finns i Gustavsbergs sortiment. Däremot skulle jag vilja säga att du skall kolla efter en stol med så kallat P-lås. Tex Gustavsbergs Estetic 8300 eller IFÖ Vinta Art har detta och avloppet är placerat ganska långt in i porslinet. Då kan man sätta en 90° WC stos på för att kunna flytta bak den så mycket det går. Det finns även stosar som böjer "tillbaka" lite, men där blir jag lite mer osäker på huruvida det funkar med Gustavsberg stol. Ritningen på deras sida lämnar lite i övrigt att önska.
Här skulle man ju vilja endast använda röret med 90 grader.
Enligt ifö måste staget användas annars är det svårt att montera och få tätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittar man på andra 90° stosar behöver de inget extra stöd 🤷♂️
Den från Bauhaus skulle säkerligen funka. Det beror ju också på vad för rör som ligger i golvet. Vill du få den än längre bak finns också denna modell, men vet inte om den finns just på Bauhaus.
Den från Bauhaus skulle säkerligen funka. Det beror ju också på vad för rör som ligger i golvet. Vill du få den än längre bak finns också denna modell, men vet inte om den finns just på Bauhaus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder