Ska till och välja vitvaror till vårt nya kök och har en massa småfunderingar:
- Kan man blanda märken i samma kök. Har svårt att hitta ett som har alla de finesser jag söker.
- Söker en lösning med en 60´s induktionshäll och en fritös/grill. Undrar vilken som håller högsta kvalitet av följande: Bosch, Siemens, Elux.
-Ang kyl/frys vill jag ha kommentarer kring en stor kyl + en stor frys eller alt 2 st kyl/frys bredvid varandra.

Fram nu med så mycket synpunkter och kommentarer som möjligt. Även ang andra märken om ni har det.
Tack på förhand från en villrådig ;)

Mitt bästa tips är att köpa kyl och frys med snäpphandtag så man kan öppna och stänga hur ofta som helst utan att det sugs fast. :)

Visst kan du blanda olika märken! ;) Ang kyl/frys tycker jag att du ska välja delade skåp, då kan du använda den ena kylen som sval. :D Jag har hela skåp nu och saknar de delade vi hade i förra huset. :(

Blanda märken är inga problem, är väl lika vanligt som att köpa alt av samma märke, minst ???

Fritös/grill: usch usch. Fritös = bara fett, inget hälsosamt, grill = matos matos matos. Vi installerade det vid renovering av en lägenhet, och det kommer aldri hända igen. Jag rekommendar i stället en riktig bra gjutat grillpanna. Titta på alla tv-kockar ;). Vil du ha något extra utöver induktion rek. jag gas i stället (om det finns utrymme).

mvh hanneli

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.