Hej.

Dags att få ny vattenmätare och kommunen kräver en väggkonsol

Se bifogad bild.

Inkommande plastslang 38mm.
Tkors efter mätaren är 28mm men kommer troligen bytas till 22mm

Jag har köpt vatettes mätarkonsol med raka avstängningar.

Min tanke är en bussning g25-g20 -rak övergång till klämring 22 - en rörbit - vatette avstängning för mätarkonsol - mätarkonsol - vatette avstängning- rörbit - övergång till klämring 22mm - till ett tkors 22mm

Är min tanke i närheten korrekt eller finns de nåt bättre sätt?

Väggmonterade rör, ventiler och mätare i ett pannrum eller källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla rostiga rörledningar och ventiler, märkta med siffran 32, mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du borde köpt en konsol med rörgänga på inkommande vatten.Byt ut den.Bara svårt att använda denna.T.Ex.LK 4648113 Detta är inget du får göra själv.
Usch såna korriderade kopplingar.Jag har gjort såhär när jag monterat konsoler.Bestält att Kommun stänger av vattnet i gatan.Har du mätt rätt?Mig veterligt finns det inte 38 mm pem-rör..Sitter ju en Isiflo nu..Troligen är det 40 mm..Materialåtgång..1 st. 40-32 VA Pem. skarvkopling 1130 sen 1 st.VA Pem 32xr25 inv.1138 rak koppling.Efter mätaren 1 st 22 vinkelkoppling 1139 1 st 28x22x28 t-rörskoppling 1150 och 1 st 28 mm mm skarvkoppling 1130 ett par bitar 22 och 28 mm kopparrör samt en liten bit 32 mm pemrör.Ev.kan du-ni sänka mätaren och ta en 40 mmxr25 inv.rak koppling 1138 Pemkoppling.Lova att du tar en rörläggare som är godkänd av din kommun att göra detta Dom vet ju gången.Tar ju inte mer än ett par timmar att fixa detta.Går ju att förberada allt så när dom stänger av vattnet är det ju bara att koppla på inkommande Pem-rör.Kommungubbarna väntar 10 minuter.Sen klart.Lycka till.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.