Hej,

Jag håller på med att rita en planlösning för min oinredda övervåning. Det är ett vinkelhus och med öppet vid trappan upp över hallen.

Jag inser att det är svårt att få till en bra planlösning med dom olika kraven jag har/vill ha.
Jag tror att jag skulle behöva professionell hjälp och undrar därför om vart jag kan få denna hjälp. Det är inte fråga om någon lyxinredning utan jag vill bara får till en bra planlösning och har själv kört fast. Jag kommer sedan i största möjliga mån att göra jobbet med inredningen själv.

/Anders Q..

Lägga upp en skiss här så får du några att bolla med, gratis!

BirgitS
Hej och välkommen till forumet!

Förutom det som Johannes skriver så är det arkitekter som är duktiga på att komma på planlösningar som är bra under de förutsättningar som gäller.

Hej,

Har äntligen fått till en bild över hur utrymmet på övervåningen ser ut. Önskvärt med två sovrum mot väster och syd och ett allrum mot öster.

Någon som har en bra ide om hur man får till det?

• Ritning över en övervåning på 84,99 m² med öppet trapphus, skorsten och markerade mått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Även en bild på huset så man får en uppfattning om takvinklar m.m.
Bilden tagen från östlig rikting.

• Rödfärgat hus med två våningar och branta takvinklar, bild tagen från östra sidan med synlig trädgård.
    Skapa konto
Här är ett par andra bilder
Ritning av en husplan med markerade rum som sovrum, allrum, bastu, bad och gym.
Skapa konto

Redigerat:
Inget önskemål om badrum/toalett på övervåningen? Det är isåfall bäst att ha ovanför badrum, tvättstuga elelr kök på bottenvåningen, för att minimera dragningen av vatten och avlopp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.