Hej, Jag har tidigare fått bra hjälp med möblering av köket (till höger) i vår tillbyggnad.
Nu ska vi möblera den vänstra sidan. Vi vill gärna ha ett piano på 145cm nånstans men ändå en matplats för 4 personer. Har någon bra tips på hur man skulle få in det till vänster.

• Planskiss över ett rum på 20,5 m² med måttangivelser och kök i högra hörnet. Öppet utrymme till vänster för matplats och piano.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Är det 3 dörrar eller är något av dem fönster?
Går det i så fall att stänga igen de 2 vänstra för att ha pianot i där?

Hur långt är det mellan vänstra väggen och kökshalvön?
Hur stort är matbordet (rita gärna in det)?

Ställ pianot och bordet som en enhet men ha en skärmvägg fäst i bordet så pianot inte står dikt an. Lämna plats för att kunna kunna duka fler med utdragsskiva eller liknande
Även om det är yttervägg* så kommer väggen ni har behövas för övriga instrument.

*moderna väggar bör vara mycket snällare mot instrument än äldre.

https://kitchen.planner.ikea.com/se/sv/planner/45F76061-B819-4441-B5D1-A4B0E2673229/

Här är länken till projektet så kan man mäta. Jag testade att förlänga rummet, kändes som det var ända sättet att få in en ordentlig matplats och piano. Jag vet att min kompis som är arkitekt skulle säga att det är för mycket dött utrymme i rummet. men det kan kanske vara trevligt på ett sätt med.

Tre enkeldörrrar och tre dubbelfönster.

BirgitS
Ikea-ritningen har en dubbeldörr åt vänster men om det nu ska vara en enkeldörr så skulle det här kanske gå:
3D-ritning av ett kök med bord, stolar och skåp. En vit låda symboliserar ett piano. Dubbeldörrar till vänster, diskussion om enkeldörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där den vita lådan symboliserar pianot. Men det är lite trångt.

BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Ikea-ritningen har en dubbeldörr åt vänster men om det nu ska vara en enkeldörr så skulle det här kanske gå:
[bild]

Där den vita lådan symboliserar pianot. Men det är lite trångt.
Eller byta plats på dem förstås, med pianot framför fönstret rakt fram och matbordet framför och lite till vänster.

Det är inte precis lätt att möblera ett rum med fönster och dörrar överallt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.