Hej!
Är snart färdig med duschinstallationen, men blir inte klok på denna
https://www.gelia.se/10_gel/gelia-vvs-1/blandare/dusch-och-bad/3010003901/
Den ska skruvas in under termostatblandaren för att kunna fylla badkaret. Det finns två sexkantsskruvar. En som låter fast gängan mot termostaten och en annan som jag inte riktigt vet vad den gör, men man ska skruva åt den när man ställt in så att pipen pekar rakt ut (fyll badkar)
Problemen jag har är flera
1) Fästet måste peka rakt framåt och sexkantsskruvarna rakt bakåt. Det går inte att dra åt blandaren så att den blir så här. Jag har dragit så långt jag orkar och då pekar skruvarna ungefär klockan 10 om man tittar uppifrån. Jag förstår inte hur konstruktionen kan förutsätta att den åtdragen absolut måste peka rakt framåt/bakåt? Detta beror ju på termostatblandarens utlopp och hur långa dessa gängor är
2) Den läcker när den är trycksatt, både i kopplingen mellan termostat och även från baksidan, från nån liten vit plastbit. Allting är åtdraget så gott det går.
Hjälp, någon som har vana att installera dessa som man berätta vad jag gör för fel? Jag noterade dessutom att innerdelen går att snurra fritt om man vill, vet inte om jag råkat sabba något när jag har hållit på...
Tack på förhand
S