Jag skulle behöva hjälp och tips hur jag ska gå tillväga med vår gård, har planerat att jag skall laga en gång från trappan till huvudingång med grus och gräs runt., men finns det någon som vill hjälpa till med tips och dylikt så släng hit era tips.. Tacksam för svar! 
Jag brukar aldrig svara när någon frågar efter design för det är svårt från bilder att föreslå något, jag är en sådan som vill sitta på platsen och filosofera och kanske dyker det upp lite tankar i huvudet.
Men nu kan jag inte låta bli för ni har en så vacker tomt och det finns alla skäl i världen att bevara och framförallt framhäva den vackra naturen. Titta inte på trädgårdar med stora gräsytor, stenläggningar och perfekta rundade eller markerade avgränsade rabatter.
Vill du göra en stig så använd inte grus utan täckbark som passar in i miljön. Rada inte stenkanter runt planteringar utan gör såsom naturen gör, asymmetriskt.
Växtvalet är viktigt, välj vackra bladverk före grandios blomning, t.ex. mängder av Hosta.
Rhododendron, modell mindre borde passa väl samt några små träd som lyfter det hela och passar in i sammanhanget. Ljung är en trevlig växt för denna miljö, Calluna vulgaris höstljung och Erica carnea vårljung, städsegröna och dekorativa alla årstider.
I allt vad du gör, tänk oordning. Någon stor sten, eller tre i grupp, aldrig fyra eller sex stenar i rad.
Låt det ta tid istället för att stressa fram något !
Men nu kan jag inte låta bli för ni har en så vacker tomt och det finns alla skäl i världen att bevara och framförallt framhäva den vackra naturen. Titta inte på trädgårdar med stora gräsytor, stenläggningar och perfekta rundade eller markerade avgränsade rabatter.
Vill du göra en stig så använd inte grus utan täckbark som passar in i miljön. Rada inte stenkanter runt planteringar utan gör såsom naturen gör, asymmetriskt.
Växtvalet är viktigt, välj vackra bladverk före grandios blomning, t.ex. mängder av Hosta.
Rhododendron, modell mindre borde passa väl samt några små träd som lyfter det hela och passar in i sammanhanget. Ljung är en trevlig växt för denna miljö, Calluna vulgaris höstljung och Erica carnea vårljung, städsegröna och dekorativa alla årstider.
I allt vad du gör, tänk oordning. Någon stor sten, eller tre i grupp, aldrig fyra eller sex stenar i rad.
Låt det ta tid istället för att stressa fram något !
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
GARDENA Sileno LIFE LONA 700 2022(hjälp sökes)
Robotgräsklippare -
hjälp med att byta ut ett bastuaggregat på gården
Bastu -
Hjälp att felsöka Gardena R160?
Robotgräsklippare -
Hjälp med kabeldragning gardena sileno life
Robotgräsklippare -
Teknisk handbok till Gardena Sileno R160Li (HQ 310/315) + hjälp med referensvärden
Robotgräsklippare