Hej, har precis målat om plastmattan på väggar och golv i badrummet som är någon gång ifrån ca 80-90tal. I samband med detta beställde jag ett nytt vattenlås till golvbrunnen då den har släppt igenom avloppslukt. På den gamla stod det Alfa Mini, AB Sjöbo Bruk så jag beställde helt enkelt ett likadant vattenlås. Hade dock väldiga problem med att få dit det nya och i samband med detta gick en plastflik sönder. Kan inte alls förstå hur det ska kunna monteras utan att förstöra den och upptäckte då att även den gamla hade trasiga flikar.

Tanken slog mig att Alfa Mini vattenlåset kanske är ett felaktigt om än snarlikt vattenlås för denna brunn.

Lägger med två bilder ifall någon på något sätt kan identifiera vilken brunn jag har, står ingenting någonstans i den tyvärr.

Mvh Gmann Gammalt vattenlås märkt "ALFA MINI, AB SJÖBO BRUK" med synlig skada och brutna plastflikar på en röd matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen golvbrunn med ett trasigt vattenlås och synliga sprickor på plastflikarna mot en plastmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej jag har ett badrum och skulle vilja ha detta locket skulle verkligen behöva hjälp
0761629716 ring detta nummer skulle verkligen. uppskatta mvh George chabo👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.