Hej!
Jag behöver hjälp, vad gäller när man bokat flyttstädning och beställt en viss dag. Sen ringer dom och flyttar fram städningen 1 dag och ringer dagen efter och då har personal brutit armen och de vill avboka mitt flyttstäd på samma dag som den ska besiktigas. Och jag har ingen möjlighet att få tag i en ny städfirma, har de någon skyldighet att städa ändå eller bara lösa det?

BirgitS
Hannahusbyggare Hannahusbyggare skrev:
Hej!
Jag behöver hjälp, vad gäller när man bokat flyttstädning och beställt en viss dag. Sen ringer dom och flyttar fram städningen 1 dag och ringer dagen efter och då har personal brutit armen och de vill avboka mitt flyttstäd på samma dag som den ska besiktigas. Och jag har ingen möjlighet att få tag i en ny städfirma, har de någon skyldighet att städa ändå eller bara lösa det?
Det beror nog på hur avtalet mellan er ser ut.
Konsumenttjänstlagen finns ju också så du kan se om det står något i den: https://lagen.nu/1985:716

För att hålla uppe sitt rykte (=omdömen på nätet) borde de väl i alla fall kunna ringa runt till andra städfirmor för att se om det går att lösa den vägen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.