Hej!
Jag har inte skrivit här på länge men hade tidigare en väl-läst tråd om mitt husköp och renoveringsprojektet. https://www.byggahus.se/forum/threads/fran-exekutiv-auktion-till-lantlig-idyll.329148/
Nu är det så att E-on har tänkt bygga en Transformatorstation lite bakom mitt hus. Idag ligger min lantliga idyll enskilt och bakom mig finns bara skog och åkrar. Där har man nu planerat att bygga en 5500kvm transformatorstation. (mitt hus är 1:40)
Jag har förhoppningar om att de köper loss min fastighet eller att de kanske kan kompensera mig ekonomiskt, men finns det någon som är kunnig som kan hjälpa mig med det? De har sagt att de inte har möjlighet till det men att de kan plantera en häck som minskar insynen... jag tycker inte det är tillräckligt.
De har inte sökt bygglov ännu men planen är gjord och arbetet är upphandlat.
Till saken hör att vi har vuxit ur huset, jag har skaffat en familj med 3 barn och vi hoppas på ett 4:e och vi hade just bestämt oss för att försöka sälja huset och bygga ett nytt när denna bomben slog ner och effektivt dödade alla våra framtidsplaner.
Jag har inte skrivit här på länge men hade tidigare en väl-läst tråd om mitt husköp och renoveringsprojektet. https://www.byggahus.se/forum/threads/fran-exekutiv-auktion-till-lantlig-idyll.329148/
Nu är det så att E-on har tänkt bygga en Transformatorstation lite bakom mitt hus. Idag ligger min lantliga idyll enskilt och bakom mig finns bara skog och åkrar. Där har man nu planerat att bygga en 5500kvm transformatorstation. (mitt hus är 1:40)
Jag har förhoppningar om att de köper loss min fastighet eller att de kanske kan kompensera mig ekonomiskt, men finns det någon som är kunnig som kan hjälpa mig med det? De har sagt att de inte har möjlighet till det men att de kan plantera en häck som minskar insynen... jag tycker inte det är tillräckligt.
De har inte sökt bygglov ännu men planen är gjord och arbetet är upphandlat.
Till saken hör att vi har vuxit ur huset, jag har skaffat en familj med 3 barn och vi hoppas på ett 4:e och vi hade just bestämt oss för att försöka sälja huset och bygga ett nytt när denna bomben slog ner och effektivt dödade alla våra framtidsplaner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
K Kurtivan skrev:
Jo absolut, men marknadspris vore ju toppen. Jag tänker mig att huset idag kanske är värt 1,2 eller så och när E-on är färdiga med att parkera sin finlandsfärja bakom huset så kanske jag kan vara glad om jag får 350.000
Där har du en bra plan, sälja till marknadspris till Eon nu och köpa tillbaka billigt sedan och bygga ut för mellanskillnad.Smelly skrev:
Och varför skulle dom ändra sig??? Dom ser väl i första hand till sina intressen och vill bygga där det är lämpligast. Och varför skulle dom ersätta dig, du äger ju ingen utsikt bortom din tomt. Var glad att dom tänker sätta upp en häck.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Finns det redan luftledningar där bakom er fastighet? Det ser ut som ett fundament på bilden?
Jag tänker att det jag kan pressa med är ju att inte överklaga bygglovsansökan. Och kanske goodwill.E elmont skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Men blir det verkligen en så dramatisk försämring? Har det sagts något om höjd på byggnaderna?
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta...är det så farligt?
Tittar ut över gärdet bakom huset här och funderar på hur det skulle se ut här och tja, ingen större katastrof.
Det är tyst, det rör inte på sig, det drar inte till sig något annat elände, det sprider inget omkring sig.
Det är mycket, mycket, bättre än tex vindkraft.
Tittar ut över gärdet bakom huset här och funderar på hur det skulle se ut här och tja, ingen större katastrof.
Det är tyst, det rör inte på sig, det drar inte till sig något annat elände, det sprider inget omkring sig.
Det är mycket, mycket, bättre än tex vindkraft.
Grejjen är att vi hoppas på utökning i familjen i vinter och huset vi bor i nu är för litet för vår familj så planen var att sälja och bygga ett nytt hus där alla får plats. En stor del av värdet på vårt hus är det ostörda enskilda läget som ju blir fullständigt pulveriserat av Transformatorstationen. Så nu kan vi inte sälja för tillräckligt mycket för att lösa lånen, än mindre lägga in handpenning på ett nybygge... och vi kan inte bo kvar heller för där får vi inte plats så ja det är pengar jag är ute efter.E elmont skrev: