Hej!
Vi har anlitat en rörmokare (som såg bra ut på pappret och verkade veta vad han pratade om) när vi installerade en tvättmaskin i badrummet. Det fanns inte några befintliga utanpåliggande rör i badrummet så rören drogs från köket, eftersom han ansåg att det var det bästa alternativet.
Så här såg det ut i badrummet när dom lämnat:
Köket vägg-i-vägg:
De äldre rördragningarna i badrummet ser ut som på bilden nedan och så bör väl även rördragningarna ovan se ut?:
Är det helt åt skogen och vad göra?
Mvh.
Vi har anlitat en rörmokare (som såg bra ut på pappret och verkade veta vad han pratade om) när vi installerade en tvättmaskin i badrummet. Det fanns inte några befintliga utanpåliggande rör i badrummet så rören drogs från köket, eftersom han ansåg att det var det bästa alternativet.
Så här såg det ut i badrummet när dom lämnat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Köket vägg-i-vägg:
Logga in
Skapa konto
De äldre rördragningarna i badrummet ser ut som på bilden nedan och så bör väl även rördragningarna ovan se ut?:
Logga in
Skapa konto
Är det helt åt skogen och vad göra?
Mvh.
Det beror väl lite på vad ni kommit överens om innan, vad ni ville betala för. Jag är själv lite mot pressvinkeln som är delvis inne i väggen och hade helt sett en rak skarv och sen en bock.
Att det är inga täckbrickor kan bero på att ni inte sagt något och rörisen ville göra så billigt som möjligt. Finns en uppsjö med olika varianter, vissa går att eftermontera vissa inte. Vill ni ha sådana bör det inte vara något problem för rörmokaren att fixa om ni är specifika med vad ni vill ha vars.
Att det är inga täckbrickor kan bero på att ni inte sagt något och rörisen ville göra så billigt som möjligt. Finns en uppsjö med olika varianter, vissa går att eftermontera vissa inte. Vill ni ha sådana bör det inte vara något problem för rörmokaren att fixa om ni är specifika med vad ni vill ha vars.
Hej! Borrhålen verkar inte ens vara tätade med silikon eftersom man får in en tumnagel mellan röret och hålet. Det känns som att det skulle varit täckbrickor och ett lager silikon alternativt en sådan gumminippel (..?) som på den sista bilden, med ursprungliga rören?
Redigerat:
Gumminippel är inget alternativ då även om det ser rätt lika ut så är det inte det. Är det enda som saknas silikon rekomenderar jag att du fixar det själv, bra mycke billigare och superenkelt att fixa själv.
Vill du ha tätningsbrickor så tycker jag att du säger det till honom så han har en möjlighet att ordna det. Se till att säga vilken modell du vill ha och vars så fixar han nog det när han har tid. Eller så köper du själv sånna man kan eftermontera och trycker dit.
Vill du ha tätningsbrickor så tycker jag att du säger det till honom så han har en möjlighet att ordna det. Se till att säga vilken modell du vill ha och vars så fixar han nog det när han har tid. Eller så köper du själv sånna man kan eftermontera och trycker dit.
Tack för tipsen! Jag drog fram tvättmaskinen lite till och hittade ett borrhål som tydligen blivit felborrat utan att de tätat igen med silikon. Så jag ringer på måndag så de kan fixa till tätningen av hålen.Rickard.ag skrev:
Gumminippel är inget alternativ då även om det ser rätt lika ut så är det inte det. Är det enda som saknas silikon rekomenderar jag att du fixar det själv, bra mycke billigare och superenkelt att fixa själv.
Det vi kom överens om från start var att vi ville ha rördragningarna enligt konstens alla regler, alltså ingen budgetvariant.
Trevlig helg!
Oj, felborrningar är även om det är lätt hänt rätt pinsamma, nästan så man kunde tycke att dom borde täta det på riktigt vis med matta. Men det bestämmer nog du bäst om det spelar någon roll. Lär inte se så mycke vatten bakom maskinen antar jag.
Täckbrickor kan ses som kosmetiska (helt valfria i vanliga fall) och kan därför falla utanför "konstens alla regler" även om jag absolut håller med att någon sorts tätning i badrummet hade varit på sin plats.
Men är han ärlig så ordnar han det så ni blir nöjda oavsätt om det ingick eller inte i originalförhandlingen.
Täckbrickor kan ses som kosmetiska (helt valfria i vanliga fall) och kan därför falla utanför "konstens alla regler" även om jag absolut håller med att någon sorts tätning i badrummet hade varit på sin plats.
Men är han ärlig så ordnar han det så ni blir nöjda oavsätt om det ingick eller inte i originalförhandlingen.
Allvetare
· Västra Götalands
· 849 inlägg
Jag tycker att det ser helt ok ut efter förutsättningarna, då detta verkar vara ett utrymme som tidigare inte haft vatten och avlopp.
Badrum har normalt sett vatten och avlopp. Det ser väldigt mycket ut som en våtrumstapet.
Allvetare
· Västra Götalands
· 849 inlägg
Allt ser rätt ut men gillar inte presskopplingen som går in i väggen samt att det inte verkar vara tätat
Varför tyckte rörmokaren att det var bäst att dra röret från köket?
Personligen hade jag dragit röret från befintlig kv rör i badrummet
Varför tyckte rörmokaren att det var bäst att dra röret från köket?
Personligen hade jag dragit röret från befintlig kv rör i badrummet
Klicka här för att svara