4 160 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Hjälp behöver advokat/jurist
Sida 1 av 2
Hej!
Vi har råkat ut för byggfusk och vår byggare har gått under jorden så nu återstår att kalla in en advokat. Jag har 2 st på gång. En är advokat och den andra jurist men blir advokat i augusti. Har väldigt bra känsla för båda, hur vet jag dock vem jag ska välja?
Är det någon här med erfarenhet? Vad ska jag tänka på? Och finns det någon med erfarenheter av advokater som ni absolut inte skulle rekommendera ELLER någon ni verkligen vill rekommendera i Stockholm?
Har ju redan gjort ett dåligt val med byggaren så känns sjukt jobbigt att bege sig in i ännu en okänd bransch.
Tack på förhand!
Vi har råkat ut för byggfusk och vår byggare har gått under jorden så nu återstår att kalla in en advokat. Jag har 2 st på gång. En är advokat och den andra jurist men blir advokat i augusti. Har väldigt bra känsla för båda, hur vet jag dock vem jag ska välja?
Är det någon här med erfarenhet? Vad ska jag tänka på? Och finns det någon med erfarenheter av advokater som ni absolut inte skulle rekommendera ELLER någon ni verkligen vill rekommendera i Stockholm?
Har ju redan gjort ett dåligt val med byggaren så känns sjukt jobbigt att bege sig in i ännu en okänd bransch.
Tack på förhand!
Be om referenser i liknande ärenden som dom jobbat medE Esmaralda skrev:Hej!
Tack på förhand!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Jag skulle titta på byrån lika mycket som person. Om den som bara är biträdande jurist idag är på en advokatbyrå som håller på med byggjuridik och/eller insolvensrätt skulle det klart slå ut en advokat på en byrå som kanske mest jobbar med familjerätt, eller är små och jobbar med allt möjligt.
Här är en mycket bra advokat för denna typ av frågor
https://polarisadvokat.se/cv-eric-grimlund/
https://polarisadvokat.se/cv-eric-grimlund/
Nötegårdsgubben skrev:
Lite så tänker jag också
Om de har processat i domstol är domarna offentliga handlingar. De borde rimligen kunna hänvisa till vilka ärendenummer de har varit inblandade i. Sen kan du vända dig till respektive domstol för att begära ut domarna. Om de inte vill göra detta, kanske det beror på att de inte har någon erfarenhet av att processa i den typ av mål som du är intresserad av.E Esmaralda skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Du kan kontakta villaägarförbundet. Bli medlem, de ger begränsad juridisk rådgivning till medlemmar, och kan hänvisa till advokater med rätt profil, som medlem får du rabatt hos de advokater som förbundet samarbetar med.
Fördelen med gratisnivån, är att du där kan få en ”sanity check” på om det är värt att driva överhuvudtaget.
Fördelen med gratisnivån, är att du där kan få en ”sanity check” på om det är värt att driva överhuvudtaget.
------------globaljuggler skrev:
Om de har processat i domstol är domarna offentliga handlingar. De borde rimligen kunna hänvisa till vilka ärendenummer de har varit inblandade i. Sen kan du vända dig till respektive domstol för att begära ut domarna. Om de inte vill göra detta, kanske det beror på att de inte har någon erfarenhet av att processa i den typ av mål som du är intresserad av.
Tack!
"Kommer definitivt lägga ut org nr framöver, vill bara försöka få tillbaka så mkt som möjligt innan vi sprider företagets namn. Vill inte att fler..."
Så här skrev TS Esmeralda tidigare i en syskontråd om samma tvist.
Själv är jag helt övertygad om att TS, Esmeralda enbart kommer att få betala och betala för sin juridiska hjälp som hon nu ska köpa.
Min Killgissning är att hon inte kommer att få en endaste krona utbetalt till sig.
Hon kommer enbart att dra på dig utgifter för att få en fordran att driva i domstol.
Så här skrev TS Esmeralda tidigare i en syskontråd om samma tvist.
Själv är jag helt övertygad om att TS, Esmeralda enbart kommer att få betala och betala för sin juridiska hjälp som hon nu ska köpa.
Min Killgissning är att hon inte kommer att få en endaste krona utbetalt till sig.
Hon kommer enbart att dra på dig utgifter för att få en fordran att driva i domstol.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Skickar ett PME Esmaralda skrev:Hej!
Tack på förhand!