Hej,

Får byta kabel på 3-faspumpen i brunnen på grund av att den skavt sönder den (samt vajern som sitter i pumpen).

Motorn är på 1,5 kW och 4 A, det får vara max 2 sek i ramp-up.

Jag har kollar runt lite men det finns ju hur mycket som helst.

Mjukstart verkar överdöd. Är borrhålet inte helt rakt? Det är viktigt att ha bra med luft i hydroforen hela tiden så pumpen inte startar och stannar hema tiden när du andvänder vatten.

A AndreasK skrev:
Hej,

Får byta kabel på 3-faspumpen i brunnen på grund av att den skavt sönder den (samt vajern som sitter i pumpen).

Motorn är på 1,5 kW och 4 A, det får vara max 2 sek i ramp-up.

Jag har kollar runt lite men det finns ju hur mycket som helst.
Vad är det du tittat på? Bara att välja en som klarar effekten på pumpen inte så mycket mer i det enkla fallet.

D Melb skrev:
Mjukstart verkar överdöd. Är borrhålet inte helt rakt? Det är viktigt att ha bra med luft i hydroforen hela tiden så pumpen inte startar och stannar hema tiden när du andvänder vatten.
Om det är snett så är det ju inget jag kan göra något åt, vajern som sitter i pumpen var helt avnött.
Har koll å luften i hydroforen och tömmer ut då och då.

• Sliten stålvajer med avnötta trådar hålls upp mot en stegbana.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A AndreasK skrev:
Jag har tittat lite på denna:
[länk]

och denna...
[länk]
Den du visar från Elfa har manöverspänning 24 V så du är med på det, jag misstänker du vill använda 230 V i ditt fall.
Då kan du istället välja denna:
3RW3014-1BB14
inte mycket att tveka på.

GK100 GK100 skrev:
Den du visar från Elfa har manöverspänning 24 V så du är med på det, jag misstänker du vill använda 230 V i ditt fall.
Då kan du istället välja denna:
3RW3014-1BB14
inte mycket att tveka på.
Tack, ja 24V är kanske inte så lämpligt.. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.