Byggahus.se

Hjältevadshuset Enen!!

1. M
    Medlem Nivå 1
    Jag o min sambo går i bygganytt tankar....Vi är inne på antingen en smålandvilla eller Hjältevadshuset Enen. Nån som har något att säga om just Enen? Vad det kostar i standardutrustning? Har era kalkyler stämt när ni väl står där med erat färdiga hus osv. Vill gärna veta allt....

2. P
    Medlem Nivå 1

Re: Hjältevadshuset Enen!!

Tjo

Enen kostar i standardutförande 1318500-1347500, priserna kommer revideras nu i halvårsskiftet.
    Vi satt som er och funderade mellan smålandsvillan och hjältevad men upptäckte att så klara saker som en trapp till övervåningen, entreveranda och trapp till groventren är tillval på smålandsvillan men standard hos hjältevad vilket gör att smålandsvillan med dessa tillval blir dyrare än hjältevad i slutändan,, även kvalite och detaljer i hjältevad är högre än i smålandsvillan.
    Så vårt tips till er är att kolla på vad som följer med standard och vad som är tillval.
    Förövrigt ska vi skriva avtal med hjältevad nästa vecka så vi får väl önska er lycka till med era val och senare ett husköp!

Magnus & Jeanette

3. I
    Medlem Nivå 1

Re: Hjältevadshuset Enen!!

Vårt Enen kommer 6 juli. Vi har dock gjort små ändringar, vilket var kostnadsfritt (vi flyttade på tvättstugan och ett sovrum) och bytte ett fönster och tog bort ett annat. Kalkylen har hållt än så länge. Har vart kul med tapetval och dylikt, då det fanns mycket att välja mellan, vi fick 8-9 kataloger med tapeter!! Vi har som tillval: golvvärme+klinkers i hallen, hörnbadkar, "starkare" köksfläkt. Och istället för underskåp i köket är det stora lådor istället, så att man kommer åt det man ska ha utan att tömma hela skåpet..(smart tyckte jag. Infälld diskbänk. Dessa tillval blev ca 16-18.000:-. Är det mer du vill veta är det bara att skriva!