Hej, ska sätta renoveringsgips på denna vägg. Tycker ni jag ska sätta längs med alt 1 eller alt 2?

Tack!

• Vägg med blått barnmönstrat tapet, uppdelad med röd penna för gipsskivmontering; träplankgolv med verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med blått tapetmönster markerad med röda linjer för gipsskivsalternativ, sladd och verktyg på golvet.
    Skapa konto
Det beror lite på måtten, men om du kan sätta enligt alt 1 och skära bort nedsänkningen på långsidan mot golvet så slipper du generalskarvar.

• Gilla
Owil123
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det beror lite på måtten, men om du kan sätta enligt alt 1 och skära bort nedsänkningen på långsidan mot golvet så slipper du generalskarvar.
Vad tror du om detta då? Blir lite färre skarvar

• Vägg med ljusblå tapet med olika motiv och färre skarvar markerade i rött, delvis borttagen tapet syns till vänster.
    Skapa konto
Ok gäller detta även om det är reglar jag inte skruvar i? Har köpt långa trägipsskruvar bakom tapet etc finns det trävägg se bild

• Trävägg med panelbrädor, delvis täckt av tapet; en stege syns vid sidan och en del av väggen är under renovering.
    Skapa konto
Ja, läs monteringsanvisningen jag länkade så får du bra info om hur du monterar gips rätt.

Jag hade dock satt vanlig gips, i allafall mot råsponten (trä-väggen). Den är styvare och tar upp ojämnheter underlaget bättre.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kan du göra, du ska ju då som sagt förskjuta skarvarna minst 300 mm, se [länk]
[bild]

• Rum under renovering med gipsväggar, stege och verktyg. Bakgrunden har delvis kvar tapet med mönster.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hallonbåten
Jag skulls satt perforerat skarvband I vinkeln mellan vägg och tak avvägt med laser från gavelhörnen .
Treetex skivor under 6mm gips får lätt insjunkningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.