Har kollat på Ebay efter Loredo Quattro och det är inte många som säljer detta längre verkar det som. Har dessutom sett att det verkar finnas flera varianter av denna Loredo Quattro, en med vit flaska och en med grön flaska. Vilken är det som är mest kraftfull av dessa?
Hittade även detta företag som verkar billigare än de på Ebay:
https://www.raiffeisenbaumarkt24.de/Protect-Garden-Loredo-Quattro-Universal-Rasenunkra/106710004
Är det samma produkt? Någon som har handlat härifrån?

Jag köpte Dicotex från tyska Agrarking för 6 år sedan, vet inte om det funkar att beställa än idag.

Dicotex tog inte död på revfingerört i min gräsmatta. Jag såg nyligen i MCPA-tråden att den bästa månaden för behandling är maj, när tillväxten är maximal. Så jag kanske applicerade Dicotex vid fel tidpunkt.

• Hand som håller en revfingerört framför en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I min jakt på riktigt kraftfulla bekämpningsmedel för att bli av med detta helvetesogräs så dyker det upp ett antal olika produkter och det är inte lätt att se vilket som är bäst för just denna revfingerört.
Är Loredo Quattro bäst? Eller är det som en tysk firma sade att Roundup är det bästa? Eller är det Dicotex? Är det någon här som vet? Fann ett annat medel som heter Neudorff Finalsan här https://www.amazon.de/Neudorff-Fina...richt_c-21&ascsubtag=1539573780089929984&th=1 Men som jag förstår så tar det även bort gräset...
Vill hinna beställa idag, så tacksam för lite tips och info så det blir rätt.

Round up dödar allt som jag fattar det. Har en riktigt gammal flaska hemma som jag inte skvätter onödigt med.
Dicotex har jag använt. Som tidigare skrivit funkar det bra på ogräs med blad. Övrig växtlighet klarar sig. Törs inte uttala mig om den biter på revfingerörten.

Medel som innehåller MCPA biter bra på revfingerört.

E Eld skrev:
Medel som innehåller MCPA biter bra på revfingerört.
Minns du vilket datum du använde MCPA?

Nej men Stroller kombi innehöll det och fungerade

Kör en del med dicotex och det enda jag har upplevt att den tar sämre är grodblad och rölleka. Men nu kör jag lite yes i blandningen och det har förbättrat resultaten.

Iår har jag tagit hela baksidan och det har varit en salig blandning av maskrosor, rölleka, klöver, revfingerört och våtarv och annat skit. Kört 2 vändor där jag har sprutat hela ytan med kanske halva dosen varje gång.

Nu ska det vertikalskäras och så in nytt gräs för att sedan bara behöva punktbehandla kanske 2 gånger per år dom närmaste åren för att ta latenta frön och sånt som blåser in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.