Byggahus.se

Hjälp mig!

1. N
    Medlem · 2 inlägg

Nils1233

Medlem
    Hej, köpte mig ett hus för ett tag sedan ( 2 våning+källare), och har börjat märka mer och mer att något inte står rätt till, allt började med att det luktade dåligt på toaletten då och då, sen sjunker vatten nivån i toan ibland, det första jag gjorde var att ta bort luftningskröken (trodde det var igensatt) som går genom en kattvind upp genom taket och ersatte det med en vakumventil som slutar i kattvinden istället, men ingen skillnad, bytte då ut vattenlåset då jag såg att det dåvarande låset hade torkat ur så den släppte ut luft, luktade inte på en vecka men sen kom det tillbaks.. har även sett att slangen som går från vattenlåset inte är helt tätt när den går in i väggen, kan det va så lätt att täta den ordentligt?
    Vet att ägaren innan har byggt det mesta själv så anar att han gjort några fulknep osv, all hjälp uppskattas, ställ gärna frågor, det sista jag vill är att betala tusenlappar för en inspektion. MVH

2. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 9 406 inlägg

Stefan N

Verktygstokig
    Svårt att ge baserat på dina uppgifter, blir kanske lättare med ett gäng bilder.

3. N
    Medlem · 2 inlägg

Nils1233

Medlem
    Absolut, vad vill du se? Har tyvärr ingen erfarenhet av detta..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.