Byggahus.se

Hjälp mig!

1. S
    Medlem · 940 inlägg
    Jag vill ha ett trådbundet villalarm som jag vill köpa, inte hyra / avbetala med långa avtal osv. Ge mig ett råd vad jag ska köpa! Jag vill inte ha nåt värsting (typ Porsche) utan bara ett helt ok fungerande kvalitetslarm (typ Volvo).

2. C
    Medlem · 361 inlägg

Carl

Medlem
  3. M
    Medlem · 93 inlägg

mr_pettersson

Medlem

Re: Hjälp mig!

Jag kör med teletec och är störtnöjd, inga fellarm som grannarna har.

Det är väl ingen slump att installatörer ofta väljer teletec?

4. F
    Medlem · 401 inlägg

fredstu

Medlem

Teletec är kanon,har du tänkt installera det själv ???

5. S
    Medlem · 940 inlägg

Tre rekommendationer - man tackar!

Nej, jag hade inte tänkt installera själv. Däremot tänker jag i samband med renovering dra vp-rör och dosor till de ställen där det skall finnas komponenter. Poängen är att få all kabeldragning dold. Möjligen drar jag också i kabeln själv. Därefter behöver jag en larminstallatör som levererar larmet och kopplar ihop grejerna. Jag inbillar mig att det borde vara en ganska enkelt jobb om jag har dragit alla rör och alla kablar.

Tips på larminstallatör som säljer Teletec i södra Sthlm någon?

6. RilleRock
    Medlem · Skåne · 2 354 inlägg

RilleRock

Medlem

Jag skulle vilja rekommendera Infinite med Gsm.
    Finns både trådlöst samt trådbundet.
    De har en kampanj nu vilket innebär att extra tillbehör är billigare. Iallafall på Storel.

http://www.microsec.se/pdf/infinite.pdf

De flesta säljarna på Storel har köpt ett sådant..likaså jag så det är inget skit ;D

Att jag valde det beodde mkt på att jag ville ha ett framtidsäkert larm som jag skulle ha möjlighet att bygga ut.
    Är du tex på semester kan du köra igång belysningsstyrning randoom som tänder och släcker med olika intervaller på olika delar av dygnet.
    För mig var det även förutom inbrottslarmet viktigt att kunna ha koll på brandlarm, vatten larm osv.

Skulle ngt av larmen aktiveras så skickas det till min mobil.
    Tex Brandlarm Kök

Är du tex hemma men skall vara på ovanvåning så kan du larma igång endast skalskyddet dvs garage, altandörrar etc men låta IR däckarna vara av.
    De sektionerna som skall finnas med i skalskydd vs fullskyddet kan du laborera med hur mkt som helst.

Skulle jag tex åka iväg till jobbet och virrig som man är ibland :D undra om man verkligen larmade på?
    Skickar man ett sms och sen får man ett bekräftelse på status.Antingen larmas det på eller nekas åtgärden om dem redan var tillslagen.

Kan även styra en massa andra funktioner via min mobil.
    Tex Belysning eller vissa vägguttag.

Så förutom inbrottslarm sitter det ett elektroniskt tidur i larmenheten.

OBS jag är inte försäljare av detta larm.
    Dock har jag ett sådant själv.
    Till denna larmsats har jag köpt till mig ett kontantkort som jag fyller på när det behövs.
    Så med andra ord inga abbonemang.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.