Byggahus.se

Hjälp mig med tapetval för att få enhetlig stil

1. P
    Medlem · Skåne · 566 inlägg

pillan71

Medlem
    Hej,
    vi har lagt ner mycket pengar och tid på att renovera badrum och kök och har en minimalistisk och modern stil i dessa rum. Vi är jättenöjda med resultatet men flera rum behöver fixas till för att stilen i huset ska bli enhetlig. Resten av huset är nämligen 60-tal blandat med 80-tal. Jag har lagt upp bilder på http://www.styleroom.se/album/40003. Det jag vill fixa till först är resten av rummen på bottenvåningen, vilket är hall, trappa upp till övervåning, trappa ned till källare, vardagsrum, arbetsrum och vårt sovrum. I alla dessa rum utom i sovrummet är det strukturtapet och jag funderar på att bara måla allt vitt eller vitt och några fondväggar. Skulle helst velat ha tapet i trappan upp till ovanvåningen där barnens rum är, för att jag såg en bild och det var så snyggt, men det känns inte helt rätt att blanda målade väggar och tapetserade väggar i samma rum. Funderar på att måla en fondvägg i arbetsrummet turkos, nu är det en strukturtapet i vitt med rosa och grått mönster. Funderar på en grå-vit-randig tapet i sovrummet, vill inte ha något komplicerat mönster där men osäker på om det passar in i den stil som vi har i kök och badrum. Vill ha hjälp med färg på fondväggar i vardagsrum, fondväggar i hall, tapeter i sovrum. Ska försöka få in en ritning på styleroom. Tacksam för hjälp / pillan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.