Jag har två garderober med belysning som jag skulle vilja tänds när jag öppnar dörren och behöver därför införskaffa 2 stycken sensorer.

Eftersom allt annat i lägenheten är KNX känns det som att sensorerna också borde vara det och tänkte höra om ni har förslag på en billig, helst liten, utanpåliggande KNX närvarosensor.

tommib
Vill du ha närvarosensor eller dörrsensor. Med dörrsensor kan du göra det med vilken KNX-binäringångsmodul som helst. Närvarosensorer finns säkert men billigt och KNX brukar inte figurera i samma mening.....

Jättebra idé!
När jag googlar på dörrsensor verkar det vara lite av en djungel. Kan jag använda en dörrsensor av vilket slag som helst och sen koppla via en Zennio Quad, eller vad behöver jag för delar (jag kopplar inte själv, men införskaffar prylarna)?

tommib
Den funkar säkert jättebra.

Tack!

tommib
Ja, den funkar också. Så länge ingångsmodulen är galvaniskt isolerad från 230V och har potentialfria kontakter (eller körs på <50V) så kan du ha lite vilken brytare som helst. Elektrikern kanske är mest bekväm med den föregående och en stump SKX.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.