Byggahus.se

Hjälp med utebelysning

1. L
    Medlem · 83 inlägg

legolas

Medlem
    Ska man sätta spotar i underslagen eller ska man ha vägglampor vilket blir bäst och snyggast ??
    Någon som har ngn annan idé kanske

2. L
    Medlem · 83 inlägg

legolas

Medlem

Re: Hjälp med utebelysning

De skall lysa upp den snygga fasaden samtidigt som det är trevligt att ha det upplyst när man får gäster osv

Tänkte ha skymningsrelä med timer så att det lyser när det blir mörkt, fast ändå under en kontrollerad tid

3. S
    Medlem · Stockholm · 156 inlägg

Schwingen

Medlem
  4. T
    Medlem · 72 inlägg

Tor

Medlem

Besök vår hemsida: www.phosforos.com så kanske du hittar några tips. Vill du ha en snygg fasadbelysning kan ljusslang, som döljs väl så att bara ljuset syns, inte själva slangen, ge en oerhört vacker effekt. Ljuset blir helt jämt och inte lika punktigt som vid användning av spottar. Bör dock förses med dimmer.
    Vägglampetter kan också vara en höjdare, men det beror ju på fasaden och armaturval. Se dock till att armaturerna är väl avbländade.
    Belysningen från Jula skulle jag inte rekommendera min värste ovän, den är inte vacker och den ger inget bra ljus.

5. F
    Medlem · 294 inlägg

FredrikB

Medlem

löjligt, nu hittar jag inga bilder på www.konstsmide.se men vi köpte fasadbelysning som består av IP44 rostfri armatur med två spotar, en lyser nedåt och den andra uppåt och kan regleras med dimmer. Med detta får vi cool fasadbelysning som håller grannarna vakna och ljus när vi vitter och sippar whiskey sent på natten!

Skall fotografera dem om ingen hittar ett foto.

/Fredrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.