Byggahus.se

Hjälp med Pool4U, bygge av vår pool

1. Jesper Bogentoft
    Medlem · 1 inlägg

Jesper Bogentoft

Medlem
    Hej alla. Behöver lite support.
    För 3 somrar sedan köpte jag pool med byggnation av ett företag i Kungsängen som heter Pool4U. En Thermopool med liner. Allt började bra. Tiden drog ut och när sen sommaren skulle vi inte hinna använda den då jag inte skulle hinna sätta upp staket mm. Innan sommaren var över jag bad om att vänta till nästa säsong och det var inga problem.
    Då linern var i satt frågade jag hur vi skulle göra över vintern. Micke erbjöd sig sig att montera en pressening över.
    Efter regn rasade den. Meddelade leverantör som erbjöd sätta upp reglar och skivor.
    Efter snö rasade allt ned i poolen. Meddelade leverantör att jag inte vågade röra det.
    När nästa sommar kom de ut och då var det hål i poolen. Att laga den och göra färdigt tog resten av sommaren. Inloppen var fel så fock vänta på nya, de nya tätades med någon tätningsmassa liksom lampan. Linern glappade minst 1dm i alla hörn. Detta skulle ordna sig själv när vattnet blev varmt.
    Tömde poolen över vintern och blev klar nu i sommar då värmepumpen frusit sönder.
    Nu har jag haft 30 grader i poolen men inte töjer sig linern ut inte. Jag tappar ca 1dm vatten på 4-5 dar. Transformatorn vägrar de skicka då jag håller inne med 5000kr då jag inte ansåg poolen var klar eller uppfyllde den standard jag köpt, lagad blad annat. De sa att de skickat transformatorn men den dök aldrig upp.

Huuuur ska jag gå vidare med det här.
    Poolen läcker, glapp i alla hörn och ingen transformator till lampan. Pool4U vägrar hjälp.
    Hur eller vad kan jag göra. Snälla hjälp. Orkar inte längre.

Tacksam för all support.

Mvh

Jesper Bogentoft, Norrtälje

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.