Hej!
Jag har köpt en Gardena Sileno City 400 och behöver hjälp med placeringen av den. Min önskan är att sågs upp ett hål i vår upphöjda altan och låta det bli garage.
Jag ser två alternativ, och har en fråga till varje. I närheten av båda alternativen finns eluttag, så det fungerar oavsett.
Mycket tacksam för hjälp!
Alternativ 1:
Fördel: Roboten blir placerad vid ena hörnan av trädgården, så det blir lätt att dra ledkabel.
Fråga: Mellan den upphöjda rampen och brunnslocket är det 70 cm. Från gräs till garage blir det 180 cm. Kommer roboten hitta in?
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Alternativ 2:
Fördel: Det finns gott om plats på båda sidorna, vilket gör det möjligt att göra öppningen för garaget bredare och infarten för roboten lättare. En annan fördel är att öppningen är på baksidan av huset, så den kommer inte synas från gatan och ev. tjuvar.
Fråga: Eftersom roboten är placerad mitt på tomten, så undrar jag hur jag gör med ledkabeln. Kan jag dra den som på bilden?
Här nedan lägger jag den ursprungliga tomtbilden, om det är någon som vill rita ett tredje förslag.
Tack på förhand!
370 läst · 3 svar
370 läst
3 svar
Hjälp med placering av robot och ledkabel (två alternativ med bilder finns)
-
Medlem · 167 inlägg 17 maj 16:29
-
17 maj 20:06 #2
Alt. 1 ser bäst ut. Att trixa med guidekabeln och leda den fram och tillbaka kan ställa till problem.
Brunn och ramp är ju inte optimalt att ha runt laddaren, men kanske funkar det ändå. -
Medlem · 167 inlägg 17 maj 20:0917 maj 20:09 #3
Attans... Jag hade hoppats på alternativ 2
Är det alltså så att roboten alltid måste stå i någon sida av trädgården - kan den aldrig vara placerad i mitten, för att guidekabeln måste gå från ena sidan till den andra? -
17 maj 20:12 #4
Denna dragning bör också funka.
Klippstart direkt vid laddplats och den letar sig ut till den nedre delen.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Liknande trådar
-
Hjälp med placering av fasadbelysning innan elektrikern kommer
Belysning -
Hjälp mig välja rätt robot efter storlek på tomt. 310 eller 315?
Robotgräsklippare -
Hjälp med att hitta en lämplig robotgräsklippare
Robotgräsklippare -
Backe för robotgräsklippare, placering av station, behöver jag också en vanlig?
Robotgräsklippare -
Hjälp med placering av möbler
Inredning