Hej!
Ny som reggad men har varit inne och läst en hel del senaste året och fått många bra tips och idéer till pågående renovering.
Så till min fråga, som egentligen är två!
Vid husköp ingick en pelletskamin och nu när temperaturen börjar gå ner mot nollan hade den varit ypperlig att kunna använda för att få lite extra värme i huset. Självklart funkar inte #$%kapet som det ska. Startar fint och matar pellets och fläktarna drar igång och en skön värme börjar spridas i huset... för att 2 min senare börja pipa och varna för tryckfel och stänger av sig själv! Läst igenom manualen, vädrat, rengjort, höjt upp rökgasfläkten och testat om och om igen, läser i manualen att det kan bero på något fel i den sk. Vakuumpucken!? Någon som har varit med om något liknande, var kan man beställa reservdelar? Kaminen kommer ifrån norrlandsimporten som jag läst både gott och ont (mest ont) om här på forumet och andra ställen.
Om jag inte får igång kaminen, kan man byta ut den mot en billigare braskamin modell mindre utan att behöva köpa och byta skorsten (Schiedel 30 stålskorsten som går invändigt) helt novis som husägare, så vem kontaktar man som kan komma ut och se ifall skorstenen och dess installation är godkänd för braskamin, sotaren?
Tack på förhand!