Byggahus.se
818522B3-2225-4ADB-99CA-1BE2598C9235.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Jag har köpt en luftvärmepump Fuji, modell RSG09LMCB och jag tycker bruksanvisningen är jädrans svår, samt att jag på grund av en skada har lite svårt att förstå. Den sitter i sommarstugan och är inställd på 16 grader, i läge heat när vi inte är här. Det verkar funka. När vi kommer hit och börjar elda i kaminer och spisar börjar den spruta kalluft istället, trodde att den skulle fläkta runt värmen istället. Har då höjt den till 20 grader vilket vi vill ha som innetemperatur. Vad gör jag för fel? Hur skall displayen se ut när jag har den på underhållsvärme respektive ”varahärvärme”? Jätteglad om jag kan få hkälp med detta!

• Gilla
Tompassk
  • Laddar…
Full fläkt. Jag har alltid det på min Fujitsu med samma fjärr. 16 grader i bortaläge och 20-21 när vi är i stugan.

Bästa svaret

Den står i HEAT läge så är du säker på att den sprutar kall luft, när börvärdet som du ställt in är uppfyllt så går den ner på lägsta fläkthastighet för att bara känna av innertemperaturen .
Kan vara så att den rumstempererade luften som bara fläktar igenom innerdelen känns kall?

Om du råkar ställa den i auto via mode knappen så kommer den däremot att börja spruta kall luft om innertemperaturen överstiger inställd temperatur.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Hej, är du säker på att pumpen mottagit "knapptrycket" så den verkligen står i läge Heat? Man kan ju trycka och fippla lite hur man vill, men riktar man inte ordentligt mot pumpen så står det ju det bara på fjärrisen. Har 3 pumpar i snickeriet, en gång hade jag fipplat runt med temp mm, så en av pumparna körde Auto och de andra två Heat. Verkligen smart:oops:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.