Kört ihop sig totalt just nu, får ingen ordning på grejerna.
Om man har fungerande led ljuskälla och rätt dimmer till så ska väl inte dimmernivå (min/max) skilja mot halogen?
Bild 1, är dimmern jag har idag med halogen lampa.
Bild 2, är dimmern jag köpt till led-lampa bild 3
Har 3 led-lampor i armaturen på totalt 17,7watt. Enligt specen på dimmern så ska den funka från 7watt. Men ljusspannet är väldigt litet och min är långt ifrån vad jag har på halogen.
Nån som kan räta ut detta för mig?
En parantes är just denna dimmern inte passar mina sarger, behöver ha en gängad del i centrum som på dimmern bild 1
//Jimmy
Om man har fungerande led ljuskälla och rätt dimmer till så ska väl inte dimmernivå (min/max) skilja mot halogen?
Bild 1, är dimmern jag har idag med halogen lampa.
Bild 2, är dimmern jag köpt till led-lampa bild 3
Har 3 led-lampor i armaturen på totalt 17,7watt. Enligt specen på dimmern så ska den funka från 7watt. Men ljusspannet är väldigt litet och min är långt ifrån vad jag har på halogen.
Nån som kan räta ut detta för mig?
En parantes är just denna dimmern inte passar mina sarger, behöver ha en gängad del i centrum som på dimmern bild 1
//Jimmy
För att kunna dimma LED ner till noll behövs en modern dimmer som är ansluten till fas och nolla, annars kan man inte gå under en viss procent.
Jag dimmar OSRAM ner till helt släkt utan problem med en PLEJD med vriddon.
Jag dimmar OSRAM ner till helt släkt utan problem med en PLEJD med vriddon.
Liknande trådar
-
Önskar hjälp med att tyda försäkringsvillkor
Försäkringar -
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar -
Hjälp en nybörjare som misslyckat med målningen
Färg, Måla & Tapetsera -
Hjälp! Vilket kök har jag?
Kök -
Panik, akut HJÄLP! Kaminfläkten har stannat
El