Hjälp med kakel och bänkskiva?

3k läst  3 svar

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej

Vi ska göra en "billig" tillvidare uppdatering av köket i huset vi flyttar in i... alltså det ska göras om ordentligt senare men vill göra lite så länge för nu ser det ut som skit helt enkelt.. :surprised:

Vi ska köpa luckor från ikea och måla svarta och sätta in rostfria vitvaror.. väggarna ska tapetseras i någon ljus ev vit tapet... men frågan blir ju... vad för färg på kakel och vilken bänkskiva väljer man... vi vill som sagt inte lägga ut allt för mycket pengar denna gång.. mest bara fräscha upp det nuvarande köket... så skulle vara glad om man får förslag som kanske inte kostar skjortan... *ler*

Mvh Anna

2. fresve
    Medlem Nivå 11
    Om ni nu inte tänkt att göra om hela köket, flytta väggar mm så tycker jag det låter som bortkastade pengar att köpa saker nu som ni snart har tänkt att byta ut? Då hade jag hellre sparat i ett halvår och gjort allting ordentligt.
    Vad finns det kvar att göra när man bytt bänkskivor, luckor och vitvaror igentligen?

För övrigt finns det väl svarta luckor på ikea, så då slipper ni måla. Just svart är för övrigt rätt hopplöst om man inte är en städmaniker, all skit syns.
    Titta på bilder här, och åk runt lite på olika köksleverantörer så hittar ni nog ngt som ni kommer tycka om! När man väl sett något man gillar kan man sedan kolla priser på de olika delarna hos flera leverantörer.

3. A
    Medlem Nivå 1

det vi tänkte vänta med

det var från början att byta skåpstommar och golv. Men nu verkar det nästan som om vi ska byta även dessa vid detta tillfälle så det blir nog den enda köksrenoveringen vi gör. Men vi ska även renovera ett badrum så jag vill ändå inte lägga ut alltför stora pengar på det. Vi vet inte om vi kommer bo kvar resten av livet så därför vill jag göra en så snygg renovering man kan göra för en "billig" penning.

Ja svart kommer det bli för det har jag redan bestämt mig för. Däremot som sagt så behöver jag hjälp med färger på kakel och bänkskivor...

Mvh Anna

4. Linska
    Medlem Nivå 10
    Tråkiga jag föreslår vit laminatskiva med rostfri kant och till det vitt kakel typ 10x30 cm. Allt detta vita för att få in så mycket ljus som möjligt. Svart är ju en så dominerande kulör att det räcker med sådana luckor i matlagnings delen. Det går ju att plocka upp det svarta i tex svarta stolar till ett ljusare bord (el tvärtom) tavelramar och andra detaljer. Var hos en bekant som har svarta luckor, svart bänkskiva rostfri mosaik och rostfria vitvaror, det var som att gå in i en grotta trots fönster och bra arbetsbelysning, huu....(me not like)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: