Hej, jag skulle behöva lite tips på hur jag kan lösa övergången från fiskbensparkett till ett undergolv i gran/furu. Har varit en vägg innan som har rivits ner. Innan låg ett parkettgolv över och en bred list i metall över.
Ska slipa undergolvet men vill ha en schysst övergång mellan golven som gärna inte är för hög heller. Gärna i trä. Kanske ek eller furu?
Tar gärna emot tips.
Tack!
Ska slipa undergolvet men vill ha en schysst övergång mellan golven som gärna inte är för hög heller. Gärna i trä. Kanske ek eller furu?
Tar gärna emot tips.
Tack!
Ser ju nästan ut att vara optimala förutsättningar. Samma nivå på golven. Om det ser lika bra ut under den grå massan dvs? Tröskellist i ek hittar du ju hos de flesta bygghandlarna i lite olika storlekar. Beroende på vad ni tänker er för stil i övrigt tror jag också att det kan bli snyggt med en nätt mässingslist
S Stuff skrev:Ser ju nästan ut att vara optimala förutsättningar. Samma nivå på golven. Om det ser lika bra ut under den grå massan dvs? Tröskellist i ek hittar du ju hos de flesta bygghandlarna i lite olika storlekar. Beroende på vad ni tänker er för stil i övrigt tror jag också att det kan bli snyggt med en nätt mässingslist
Jag tänkte mig nog bara att fylla upp så det blir jämnt och stumt och sedan sätta tröskelplatta. Har även sett duktiga golvläggare som fyllt i sådant med nytt virke. Efter slipning och behandlingar har det inte ens gått att se skillnad på nytt och gammalt. Ser lite klurigt ut med underlaget dockcfaj skrev:
Klicka här för att svara