Hej!

Jag ska byta ut mina fönster och en ytterdörr och har beställt från nordiska fönster (bifogar bild). Jag ska även byta fönsterbleck och har en bild på de jag har idag samt monteringsanvisning för de nya fönsterna. Men jag vet ej vilket mått som är bäst att ha på nya blecken, önskar hjälp av kunnig!

Önskar även vishet kring vad jag ska ha för tätning under, fogskum/membran/tejp osv, har läst på men verkar finnas många olika lösningar!

Tack på förhand!

• Vitt hus med fönster och fönsterbleck, cykel syns nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt vitmålat fönster och fönsterbleck på ett hus, med viss sliten yta och persienner synliga bakom glaset.
    Skapa konto
  • Närbild på ett fönster med fönsterbleck på en vit träfasad, med cykel och buskar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av en sliten fönsterbleck med torra löv, intill en vit husvägg och gröna växter i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Slitet vitt fönsterbleck med sprickor och smuts på en vit träfasad, nära ett fönster med persienner.
    Skapa konto
  • Diagram som visar fönsterinstallation med fönsterbleck, drev, bottningslist, svällband och fönsterkarm. Två metoder: drev med bottningslist och svällband.
    Skapa konto
Ta kontakt med ett lokalt plåtslageri. Dessa löser detta när fönstren är väl på plats och anpassar förhoppningsvis varje bleck till fönstren individuellt. Och är du förutseende så ta kontakt med dem innan leveransen så krymper väntetiden.

• Gilla
Kolsyraatom och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar. Hur länge kan fönsterna vara monterade utan att man har bleck?
Noramasen Noramasen skrev:
Ta kontakt med ett lokalt plåtslageri. Dessa löser detta när fönstren är väl på plats och anpassar förhoppningsvis varje bleck till fönstren individuellt. Och är du förutseende så ta kontakt med dem innan leveransen så krymper väntetiden.

Absolut helst så fort som möjligt med tanke på ev skyfall. Sedan är det beroende på konstruktion av fönster och fasad. Men skulle det dröja kan man ta hjälp av provisorisk täckning med plast och tejp (som inte lämnar rester) både på sidor och nertill.

• Gilla
Kolsyraatom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.