Hej!
Jag ska byta ut mina fönster och en ytterdörr och har beställt från nordiska fönster (bifogar bild). Jag ska även byta fönsterbleck och har en bild på de jag har idag samt monteringsanvisning för de nya fönsterna. Men jag vet ej vilket mått som är bäst att ha på nya blecken, önskar hjälp av kunnig!
Önskar även vishet kring vad jag ska ha för tätning under, fogskum/membran/tejp osv, har läst på men verkar finnas många olika lösningar!
Tack på förhand!
Jag ska byta ut mina fönster och en ytterdörr och har beställt från nordiska fönster (bifogar bild). Jag ska även byta fönsterbleck och har en bild på de jag har idag samt monteringsanvisning för de nya fönsterna. Men jag vet ej vilket mått som är bäst att ha på nya blecken, önskar hjälp av kunnig!
Önskar även vishet kring vad jag ska ha för tätning under, fogskum/membran/tejp osv, har läst på men verkar finnas många olika lösningar!
Tack på förhand!
Ta kontakt med ett lokalt plåtslageri. Dessa löser detta när fönstren är väl på plats och anpassar förhoppningsvis varje bleck till fönstren individuellt. Och är du förutseende så ta kontakt med dem innan leveransen så krymper väntetiden.
Tack för svar. Hur länge kan fönsterna vara monterade utan att man har bleck?
Noramasen skrev:
Absolut helst så fort som möjligt med tanke på ev skyfall. Sedan är det beroende på konstruktion av fönster och fasad. Men skulle det dröja kan man ta hjälp av provisorisk täckning med plast och tejp (som inte lämnar rester) både på sidor och nertill.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Läckande fönster/fönsterbleck - hjälp
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Hjälp med montering av fönsterbleck
Fönster & Dörrar -
Typ av fönsterbleck Bonusfönster Hjälp
Fönster & Dörrar -
Hjälp med val av fönsterblecksfärg
Fönster & Dörrar -
Vika hörn på fönsterbleck få ej till att hjälp sökes